Suntem prezenți și pe

Administrație

Investiții guvernamentale în infrastructura din Banat: drum expres Caransebeș – Reșița – Voiteg și modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara

Publicat cu

în

Întâlnire de gradul zero, astăzi, 3 iulie, la sediul Instituției Prefectului Timiș! Ministrul Transportului, Lucian Bode, ministrul de Interne, Marcel Vela, și prefecții județelor din Regiunea de Vest au discutat despre o serie de proiecte ce vizează modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare și rutiere în Caraș-Severin, Timiș, Arad și Hunedoara.

Prezent la întâlnire, prefectul judeţului Caraș-Severin, Cristian Gâfu, a susținut o serie de proiecte ce urmează a fi implementate în următorii ani. Este vorba despre drumul expres Caransebeș – Reșița – Voiteg, pentru anul în curs a fost alocată suma necesară elaborării studiului de fezabilitate, contractul de finanțare pentru acesta fiind semnat în luna aprilie a acestui an, iar valoarea estimată a execuţiei este de 281.700.000 lei, fără TVA. Drumul expres va avea lungimea de 104 km, din care 81 km pe teritoriul județului Caraș-Severin şi va cuprinde două sectoare de drum național, DN 58 Caransebeș – Reșița, respectiv DN 58 B Reşiţa – Voiteg.

În ceea ce privește infrastructura feroviară, programul de investiţii prevede modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, proiectul având următoarele obiective:
• îmbunătăţirea infrastructurii căii ferate pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120 şi cea de 160 km/h, pe întregul tronson;
• mărirea capacităţii de tranzit la frontiere;
• dublarea liniei (ţinând cont de condiţiile de relief – predominant şes, dar mai ales de cererea de trafic preconizată);
• asigurarea interoperabilităţii prin implementarea Standardelor Tehnice de Interoperabilitate, în special în ceea ce priveşte lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare, facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi, implementarea sistemului de conducere a circulației ERTMS (ETCS Nivel 2+GSM-R) sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C);
• înlocuire/reabilitare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătăţirea terasamentelor;
• modernizarea electrificării pe toată lungimea tronsonului (25 kV), inclusiv instalarea unui sistem de control SCADA;
• modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
• construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice).

Legat de infrastructura din Regiunea de Vest, au mai fost discutate următoarele proiecte:
• finalizarea secțiunii D și a construcției secțiunii E din Autostrada Lugoj – Deva;
• autostrada Timişoara – Moraviţa (contract servicii de proiectare în derulare);
• demararea proiectării drumului expres Drobeta Turnu Severin – Lugoj.

Toate aceste proiecte fac parte din Planul de Relansare Economică prezentat zilele trecute de premierul Ludovic Orban la o întâlnire cu președintele Klaus Iohannis.

Surse foto: GettyImages și FB Instituția Prefectului Timiș

Facebook Comments

Cele mai citite