Ioan Popa: Sper ca viitorul Reșiței să fie unul verde, electric, civilizat. Primăria va investi în stații de încărcare electrică și într-un parc fotovoltaic

 

Cu ocazia paradei mașinilor electrice organizată astăzi în Centrul Civic, edilul Ioan Popa a anunțat noi investiții care vor transforma Reșița într-un oraș eco-friendly: extinderea rețelei de stații de încărcare pentru vehicule electrice și amenajarea unui parc de panouri fotovoltaice, la ieșirea spre Timișoara. 

 

Peste 20 de mașini electrice și hibride au poposit, astăzi la prânz, în centrul Reșiței, într-o acțiune de promovare a acestui tip de vehicule prietenoase cu mediul. Acțiunea, organizată de echipa Electromobilitate și Primăria Reșița, face parte din strategia municipalității de a redefini orașul astfel încât să ofere soluții sustenabile pentru un viitor verde: transport public electric, mobilitate alternativă, mașini electrice, parc fotovoltaic.

 

„Dorim să ne îndreptăm spre o zonă mai curată, o zonă verde. Partea de autoturisme cu propulsie electrică este exact ceea ce ne dorim, alături de alte proiecte de mobilitate urbană – transport public civilizat cu tramvaie – sau de mobilitate alternativă – trotinete, biciclete. Ceea ce se întâmplă astăzi este o dovadă că lumea se mișcă în direcția aceasta. Și noi ne pregătim să mai luăm câteva mașini electrice la Primăria Reșița și chiar și în zona personală, a familiei, și eu fac acest pas”, a declarat primarul Ioan Popa, prezent la evenimentul din Centrul Civic.

 

Reșița se află, deja, pe un trend ascendent în ceea ce privește mașinile electrice, în ultimii doi ani numărul vehiculelor de acest gen înmatriculate în oraș crescând de la trei, în 2020, la 36 în prezent, cărora li se adaugă alte 130 de mașini hibride. Iar Primăria Reșița ține pasul cu această tendință și, pe lângă cele șapte stații de încărcare pe care Primăria le-a montat până acum, anul acesta vor mai fi montate alte 12, a anunțat edilul Ioan Popa: „Avem în oraș șapte stații de încărcare electrică montate, ale Primăriei, și am depus un proiect pentru încă 12 stații, tot pe fonduri europene. Stațiile de încărcare vor fi în fiecare cartier, cât mai apropiate de stațiile de transformare: în cele patru microraioane din Govândari, în Luncă, Muncitoresc, Calea Timișoarei, Calea Caransebeșului. Proiectele se depun în luna martie și până la sfârșitul anului sper să le vem în funcțiune. La acestea se adaugă și stațiile de încărcare private, la magazine, la noul centru rezidențial și comercial, deci suntem pe drumul cel bun”.

 

În cinci ani, Reșița va fi un oraș verde

 

Planurile Primăriei Reșița de tranziție către un oraș verde nu se limitează, însă, la alternativele de transport, ci se îndreaptă și spre producția de energie verde. În acest sens, muncipalitatea lucrează, în prezent, și la proiectul unui parc fotovoltaic care va produce energie regenerabilă. „Noi, la ora asta, studiem o zonă de peste 20 de hectare de teren la ieșirea spre Câlnic, în partea stângă, unde vrem să proiectăm panouri fotovoltaice, astfel încât Reșița să reușească să devină un prosumator sau un consumator care și generează curent electric. 1,5 hectare de panouri fotovoltaice generează 1 megawatt-oră. Dacă reușim să punem pe 10 hectare, generăm 10 megawați oră. Suntem foarte, foarte interesați de acest proiect și sper să îl putem realiza pentru că sunt fonduri de la Uniunea Europeană pe tema asta. Noi trebuie să facem eforturi deosebite la nivel de Europa, nu la nivel de Reșița sau România, să ne desprindem energetic de Rusia, lucru pe care ar fi trebuit să îl facem de multă vreme și acum nu am fi fost în situația asta ingrată. Sper că acest moment nefericit pe care îl traversăm acum în Europa de Est va dinamiza deciziile la nivel european în scopul identificării unor soluții pentru independență energetică”, a declarat primarul Reșiței.

 

Potrivit edilului, în maximum cinci ani, Reșița are toate șansele să devină un oraș verde, prietenos cu mediul: „Sper ca viitorul Reșiței să fie un viitor verde, un viitor electric, un viitor civilizat, astfel încât să ne racordăm și noi la restul Europei care a făcut de multă vreme pași în direcția aceasta. Cel mai important lucru este să vedem tramvaiul pe șine, pentru că asta va însemna transport public preponderent electric. Avem în curs de derulare și achiziții de autobuze electrice, și atunci, corelat cu mașini electrice și cu parcul fotovoltaic, în patru-cinci ani putem spune că vom avea un oraș verde”.

 

 

Surse foto: FB/Petre Dalea și Gerhard Chwoika

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available