Claudiu Dolot, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, a dispus ca, în perioada 30 aprilie – 4 mai 2021, să fie asigurată permanența în cadrul instituției, iar la nivelul fiecărui județ să fie desemnată o echipă de control pentru eventualele situații semnalate de cetățeni cu privire la nerespectarea de către comercianți a legislației privind drepturile consumatorilor.
Decizia a fost luată în baza prerogativelor ANPC de a coordona şi de a realiza strategia şi politica Guvernului în domeniul protecţiei consumatorilor, de a acţiona pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale acestora, instituția vând obligația de a supraveghea piața în permanență, se arată într-un comunicat de presă al ANPC.
„În perioada sărbătorilor pascale, de foarte multe ori apar printre operatorii economici, care respectă legislația în vigoare și bunele practici, și aceia care comercializează produse alimentare sau nealimentare ce pot pune în pericol sănătatea sau chiar viața consumatorilor. Tocmai din acest motiv, trebuie să fim extrem de vigilenți, iar consumatorii să nu ezite să reclame orice situație, deoarece, intensificând acțiunile de prevenție și control, respectiv fiind prezenți în puncte cheie, reușim să descurajăm și să sancționăm acele practici neconforme”, transmit reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Aceștia precizează că, în activitatea de supraveghere și control, inspectorii vor respecta întocmai recomandările instituțiilor abilitate cu privire la măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu SARS-Cov-2. ANPC ține să îi asigure pe consumatori că supraveghează atent piața pentru a verifica modul în care operatorii economici își desfășoară activitatea și le respectă drepturile în timpul actului comercial.