Pași concreți spre modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara. Ioan Popa: „La început, proiectul a fost privit ca o fantasmagorie a unui nebun. Și iată că astăzi este în PNRR și pe SICAP”

 

Primăria Reșița a lansat în sistemul electronic de achiziții publice licitația pentru întocmirea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, a documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție și a documentației în vederea obținerii finanțării pentru reabilitarea și modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara, cu extensie către Stamora Moravița – frontiera cu Serbia.

 

Demarat la inițiativa edilului Reșiței, Ioan Popa, proiectul „Reabilitare/ Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră” este derulat într-un parteneriat ce cuprinde Primăriile Reșița și Timișoara și Consiliile Județene Caraș-Severin și Timiș. Fiecare dintre cele patru entități a aprobat, prin hotărâri de consiliu local, respectiv județean, alocarea a câte 1.000.000 de euro pentru achiziționarea în comun a serviciilor de realizare a studiilor și documentațiilor pentru obiectivul de investiție.

 

Vineri, 25 iunie, edilul Ioan Popa, a anunțat că, în urmă cu câteva zile, Primăria Reșița, care coordonează proiectul, a urcat pe SICAP (sistemul electronic de achiziții publice, n.r.) anunțul de licitație pentru aceste servicii. Este vorba despre elaborarea Studiului de prefezabilitate, a Studiului de fezabilitate, întocmirea documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție și întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027. „La început, această cale ferată, Aeroport – Timișoara – Moravița – conexiune Voiteni – Reșița, a fost privită ca o fantasmagorie a unui nebun și astăzi proiectul este în PNRR cu subiect și predicat, licitația este pe SICAP, se va face studiul de fezabilitate și suntem în grafic. Și veți vedea că suma de 4.000.000 de euro pe care ne-am asumat-o va fi dată toată de Bruxelles”, a declarat Ioan Popa.

 

CITEȘTE ȘI: Ioan Popa și Romeo Dunca au oferit detalii despre noul spital județean care va fi construit la Reșița: cât costă, unde va fi amplasat și ce structură va avea

 

Contractul pentru aceste servicii are o valoare totală estimată de 16.370.000 de lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 3.300.000 de euro (în jur de 19.500.000 de lei cu TVA, respectiv 4.000.000 de euro), după cum urmează: studiul de prefezabilitate – 1.637.000 de lei; studiul de fezabilitate – 13.096.000 de lei; documentația pentru proiectul tehnic și execuţia lucrărilor – 982.200 de lei și documentația pentru obținerea finanțării – 654.800 de lei. Ofertele sau cererile de participare pot fi depuse până pe 21 iulie, ora 15.00. Acestea vor fi evaluate în funcție de cel mai bun raport calitate-preț, la atribuire, componenta financiară urmând să aibă o pondere de 40%, iar cea tehnică, de 60%. Contractul trebuie finalizat până cel târziu pe 31 decembrie 2022.

 

În contextul în care proiectul a întâmpinat piedici în Consiliul Județean Caraș-Severin, iar hotărârea privind alocarea banilor pentru studii și documentații a fost adoptată doar cu voturile liberalilor, consilierii de la PSD, PRO România și PMP absentând în masă, primarul Ioan Popa are și un mesaj pentru cârcotași: „În urmă cu patru, cinci luni de zile, se discuta pe aici, pe la ședințele de Consiliu Județean, că suntem nebuni, cine merge cu trenul, ce caută trenul și așa mai departe. Căldura de afară reprezintă dovada că încălzirea globală este un adevăr. Circulația cu mașina individuală trebuie oprită, restricționată, trebuie încetinită. Oamenii se deplasează cu trenul, cu transportul public. Și, rețineți, 80% din populația țării noastre nu are mașină. De aceea, trenurile sunt foarte importante”.

 

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite