Primarul municipiului Reșița și reprezentantul companiei PORR Construct au semnat, astăzi, 14 martie, contractul de lucrări pentru ultima fază a proiectului ce vizează introducerea transportului public electric. În cadrul acestui lot vor fi construite stațiile pentru tramvaie și autobuze, terminalul intermodal, autobaza și va fi implementat un sistem de monitorizare a traficului.
Contractul semnat astăzi de către primarul municipiului Reșița, Ioan Popa, și directorul tehnic Infrastructură, Divizia Timișoara din cadrul companiei PORR Construct, Emanuel Reitmaier – „Platforme/stații – terminal intermodal în zona Muncitoresc ca nod de mobilitate urbană pentru optimizarea transportului public în Municipiul Reșița” – reprezintă, practic, lotul I din cadrul fazei 3 a proiectului de modernizare a transportului public electric si amenajare a infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița.
„Proiectul de tramvai a avut trei componente, trei faze: fazele 1 și 2 le-am semnat anul trecut, în aprilie, și a mai rămas faza 3 care era în procedură de achiziție și care a trenat pentru că a avut mai multe loturi – achiziția a zece autobuze electrice, modernizarea Căii Timișoarei și acesta pe care l-am semnat azi, cu lucrări aferente culoarului de tramvai. Aici am întâmpinat probleme pentru că a trebuit să facem corecții de prețuri din cauza majorărilor la materialele de construcții, la manoperă și nu am găsit ofertanți. În sfârșit, PORR, care a înțeles importanța realizării în totalitate a proiectului de tramvai, și-a dimensionat oferta și, iată, am semnat această fază finală”, a explicat primarul Ioan Popa.
Valoarea contractului semnat astăzi este de 51.774.164 lei, fără TVA, lucrările urmând să fie executate pe coridorul de mobilitate al proiectului, care se suprapune pe traseul Bulevardul Republicii, Calea Caransebeșului, Calea Timișoarei, Bulevardul Revoluția din Decembrie, strada I. L. Caragiale, strada Libertății, strada Traian Lalescu, strada Paul Iorgovici, Piața Republicii, strada Castanilor și Bulevardul Muncii. „Nu este vorba despre o lucrare de infrastructură continuă, care să acopere întregul traseu, însă va avea impact direct asupra tuturor arterelor deservite de sistemul de transport public electric. Spre exemplu, pe Bulevardul Muncii nu vor fi realizate investiții în infrastructură, ci doar vor fi modernizate șapte stații de autobuz, iar de-a lungul traseului de tramvai sau autobuz se vor dota peroanele stațiilor de îmbarcare/debarcare călători și pe trotuare se vor amplasa piese de mobilier urban”, explică reprezentanții Primăriei Reșița.
Principalele investiții care vor fi realizate sunt: construirea unei clădiri cu rol de garare pentru autobuzele electrice, mentenanță și administrativ pentru operatorul de transport public, în zona depoului, cu platforme și căi de rulare pentru autobuze, alei pietonale, 54 de locuri de parcare autoturisme și bus; crearea unei stații de capăt în zona Muncitoresc (Piața Republicii) cu două terminale intermodale, unul pentru autobuze, altul pentru tramvai; amenajarea unei parcări tip park&ride cu minim 29 de locuri pe strada Castanilor; amenajarea stațiilor pentru tramvaie și autobuze, precum și implementarea unui sistem integrat de management al traficului și supraveghere video, format din subsistem control trafic, subsistem de monitorizare video a traficului, subsistem de prioritare a vehiculelor de transport public și centru de control.
„Cu acest contract semnat, avem, practic, închis tot proiectul și rămâne să punem presiune pe cei care muncesc și să reușim să finalizăm într-o perioadă de timp care să nu pună în pericol atragerea de fonduri europene”, a precizat primarul Ioan Popa. La rândul său, reprezentantul PORR Construct, Emanuel Reitmaier, a dat asigurări că firma va face tot posibilul ca termenul de aprilie 2024 să fie respectat: „Suntem obișnuiți cu presiunea. De regulă facem față la presiune, și în continuare, cu siguranță, ne vom dimensiona resursele, în funcție de fluxurile tehnologice și de cum va evolua lucrarea inclusiv pe această fază ce completează, practic, întreaga investiție, în așa fel încât să respectăm termenul contractual”.
În ceea ce privește colaborarea cu Primăria Reșița, Emanuel Reitmaier a subliniat faptul că relația este una excelentă: „În Primăria Reșița am găsit într-adevăr un partener. Echipa din primărie, la fel ca noi, este foarte implicată în atingerea target-ului comun: realizarea acestui proiect. De fiecare dată când au apărut diverse probleme, normale într-un proiect, au fost rezolvate într-un timp cât mai scurt. Dacă ar fi să compar, sprijinul dânșilor este asemănător celui primit în zona Bihor, de la Consiliul Județean, Primăria Oradea, care, la fel ca la Reșița, sunt foarte deschiși în a rezolva această problemă”.