Petițiile de amendare a proiectelor de legi ale educației, peste 40.000 de semnături în nici două săptămâni!

 

Proiectele Legilor Educației propuse de ministrul Sorin Cîmpeanu, publicate în data de 13 iulie și aflate în consultare publică până în 24 august 2022, au fost amendate până acum de sute de propuneri trimise Ministerului Educației și de peste 40.000 de semnatari ai petițiilor promovate în mediul online.

 

Cele mai revoltătoare modificări propuse de minister ce ar urma să fie aduse sistemului educațional din țara noastră se regăsesc în proiectul Legii învățământului preuniversitar. În mediul online au fost lansate până în prezent patru petiții de amendare a unor prevederi ale acestui proiect legislativ.

 

Stop descentralizării în educație!

 

Cele mai multe semnături, peste 28.000, a strâns până acum, în zece zile de la lansare, petiția intitulată „Stop descentralizării în educație! Palatele, Cluburile Copiilor și Cluburile Sportive Școlare trebuie să aparțină Ministerului Educației! Susține și tu!”

 

Prin descentralizare, arată contestatarii proiectului de lege propus de Ministerul Educației, s-ar urmări „să dispară educația nonformală odată cu trecerea Palatelor, Cluburilor Copiilor și Cluburilor Sportiv Școlare sub administrarea Consiliilor locale din Unitățile Administrativ Teritoriale, acestea neavând puterea financiară necesară finanțării unei astfel de activități. Mai mult, se urmărește scoaterea din sistemul educațional a personalului didactic din aceste instituții și transformarea acestora într-un fel de funcționari publici, asta deși aceste persoane au participat la concursuri de titularizare, grade didactice și cursuri de perfecționare.”

 

Petiționarii propun, printre altele, eliminarea din textul proiectului de lege a „Titlului IV Dispoziții privind descentralizarea activității extradidactice din Proiectul de Lege a Educației”, introducerea unei secțiuni dedicate Învățământului nonformal (extrașcolar) – Palate, Cluburi ale copiilor și Cluburi Sportive Școlare, precum și menținerea acestor entități în cadrul rețelei școlare din subordinea Ministerului Educației. Puteți semna petiția AICI.

 

Stop desființării CJRAE!

 

Deși lansată abia la mijlocul săptămânii trecute, petiția „STOP desființării CJRAE/CMBRAE!” avea aseară 12.000 de semnături.

 

„Vă adresăm public rugămintea de a nu determina, prin deciziile care urmează a fi luate prin proiectul LEGII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVESITAR, disoluția unei instituții (CJRAE/CMBRAE) care s-a format și s-a consolidat ca o comunitate profesională care acționează unitar și concertat, prin folosirea experiențelor profesionale individuale și comune, pentru binele elevului și pentru mai buna lui adaptare la școală și la viață.”, este mesajul transmis în preambulul petiției.

 

Argumentele profesioniștilor din cadrul centrelor județene de resurse şi de asistenţă educaţională (CJRAE) și al cabinetelor de asistență psihopedagogică sunt de bun-simț și le găsiți AICI.

 

Fără concurs separat de admitere în colegii!

 

Astfel este intitulată o petiție semnată până acum de circa 2.500 de persoane, care atrag atenția că, dacă proiectul de lege va fi adoptat în forma propusă de minister, elevii din clasa a VIII-a vor da mai întâi un concurs de admitere la colegii, cu subiecte făcute intern de fiecare colegiu, iar in urma acestui concurs se vor ocupa 90% din locuri. În acest mod s-ar încuraja meditațiile cu profesorii din colegii, s-ar putea face subiecte cu dedicație și, nu în ultimul rând, ar dispărea transparența admiterii – corectarea se va face în colegiul respectiv, nu de către corectori din alte județe. Detalii despre această petiție, AICI.

 

Noul examen de Bacalaureat promovează analfabetismul funcțional!

 

Cea mai recentă petiție a fost formulată zilele acestea de un profesor de matematică din Reșița (Dan Dragoș Popa) și se referă la examenul de Bacalaureat. „Conform noului proiect de lege, dispar proba scrisă obligatorie, respectiv proba scrisă la alegere a profilului și a specializării. În locul acestora este introdusă o probă scrisă FACULTATIVĂ, interdisciplinară. Este inadmisibil ca, după finalizarea cursurilor liceale, absolventul să nu fie testat în scris, obligatoriu, din disciplinele principale ale profilului și specializării! Acest lucru va duce la o creștere și mai severă a ratei de analfabetism funcțional în cadrul tinerilor și la o cădere în derizoriu a diplomei de Bacalaureat.”, se arată în textul petiției, pe care o puteți semna AICI.

 

Cele două proiecte de legi din domeniul educației, pentru învățământul preuniversitar și pentru cel superior, se află în dezbatere publică până în data de 24 august 2022. După ce vor fi modificate în funcție de propunerile trimise Ministerului Educației, proiectele ar urma să fie aprobate în Guvern și trimise în Parlament pentru a parcurge procesul legislativ.

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available