La Reșița va fi lansat primul program de antreprenoriat în turismul sportiv în cadrul proiectului „RO Bike Valley” al Decathlon România, inițiativă care beneficiază de sprijinul municipalității.
Decathlon România lansează „RO Bike Valley” – o mișcare a României pentru o „economie circulară” inspirată de impactul social pe care îl poate avea folosirea la scară cât mai largă a bicicletei. Proiectul își propune să avem comunități active, creșterea economiei locale, promovarea unui stil de viață sănătos și este construit pe patru piloni centrali: producție, dezvoltare, acces și comunitate.
Odată cu lansarea „RO Bike Valley”, Decathlon anunță primele inițiative: un parteneriat strategic cu Fundația Comunitară Timișoara, sponsorizarea evenimentelor de ciclism, un program de donații de biciclete și, cu sprijinul Primăriei Municipiului Reșița, primul program de antreprenoriat în turism și sport.
Programul va fi lansat la Reșița – borna zero a pilonului dezvoltare – în următoarele trei luni, anunță inițiatorii proiectului: „Prima inițiativă de DEZVOLTARE RO Bike Valley este lansarea, la Reșița, a primului program de antreprenoriat dedicat turismului sportiv. Programul este dezvoltat alături de Primăria Municipiului Reșița și se adresează exclusiv locuitorilor din zonă, care vor putea câștiga, în urma programului, granturi pentru a-și lansa sau extinde ideea de afaceri, precum și posibilitatea de a intra în colaborare cu RO Bike Valley și partenerii din comunitate. Programul va fi lansat în următoarele trei luni”.
„Am pornit RO Bike Valley din dorința de a transforma o investiție economică într-o schimbare culturală. O schimbare bazată pe filosofia economiei circulare care transformă modul în care ne raportăm la biciclete – de la modul în care se realizează producția, la cum colaborăm, cum avem acces și cum ne împrietenim cu bicicletele, până la modul în care fiecare comunitate este influențată pozitiv prin acest proiect”, a declarat Raul Buzgar, Production Country Leader Decathlon România.
Prin „DEZVOLTARE: RO Bike Valley” se dorește consolidarea unor parteneriate intersectoriale pentru ciclism. Inițiativele se vor concentra pe infrastructură, comunități, antreprenoriat, educație și, mai ales, pe colaborările cu factori locali.