Primarul Ioan Popa: „Tramvaiele sunt în lucru”. Turcii de la Durmazlar vor livra prima garnitură anul viitor

 

Consilierii locali au aprobat, în ultima ședință ordinară, mai multe hotărâri necesare pentru reluarea de urgență a licitației pentru proiectul „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița”.

 

Municipiul Reșița va avea 13 tramvaie bidirecționale, cu o lungime de 18 metri și o capacitate de transport totală de minimum 92 de locuri fiecare, achiziționate în cadrul unui proiect cu finanțare europeană derulat prin Ministerul Dezvoltării, în valoare de aproximativ 25.000.000 de euro. Compania turcă Durmazlar Makina San ve Tic A.Ş, care a câștigat licitația pentru fabricarea tramvaielor, va livra prima garnitură în vara anului viitor.

 

Anunțul a fost făcut de primarul Ioan Popa în cadrul ședinței Consiliului Local de săptămâna acesta, în care au fost aprobați noii indicatori tehnico-economici în conformitate cu devizul estimativ actualizat pentru lucrările de modernizarea a infrastructurii rutiere în vederea reintroducerii transportului electric în oraș: „Nu avem cale de întors. Tramvaiele sunt în lucru. Primul tramvai trebuie să ajungă în august, anul viitor, pentru omologare, şi probabil îl vom duce la Timişoara. Am iniţiat deja discuţii în acest sens cu cei de la Timişoara, să-l putem omologa pe calea lor de rulare. Celelalte vor veni în 2023, în vară”.

 

CITEȘTE ȘI: Piața Agroalimentară Reșița Nord va fi modernizată. Ioan Popa: „Dorim să facem o piață exemplară”. Investiția se ridică la peste 19.000.000 de lei

 

În total, în ședința Consiliului Local de joi, 26 august, au fost aprobate patru hotărâri care permit municipalității să reia de urgență procedurile pentru desemnarea unei firme care să execute lucrările în cadrul proiectului de „Modernizare a transportului public electric si amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița”, după ce prima procedură a fost anulată.

 

„Am scos la licitație faza 1 și faza 2 de modernizare a căii de rulare, realizare depou tramvaie, stații de redresare și tot ce mai conțin aceste două faze. Au fost doi ofertanți, Strabag și Alstom. Ofertele lor au fost una cu 39% și una cu 45% peste caietul de sarcini. În consecință, am anulat licitația. De urgență, am transmis proiectantului să actualizeze proiectul cu prețurile actuale ale materialelor de construcție: oțel, fier, beton. În urma actualizării a rezultat o creștere de circa 34% față de ce am avut noi inițial. Vom scoate din nou la licitație și vom cupla fazele 1 și 2 cu faza 3, cea care presupune achiziția a zece autobuze electrice, reabilitare completă și modernizare Calea Timișoarei, cu apendice spre  IMR, și Piața Republicii din Muncitoresc, cu o stație intermodală de transfer tramvai-autobuz. Valoarea proiectului va fi una mult mai mare, se apropie de 100.000.000 de euro”, a explicat edilul Ioan Popa.

 

Primarul speră că noile condiții vor fi atractive pentru firmele de construcții și este convins că proiectul va fi dus la bun sfârșit: „Fiind un pachet mai mare și având semnale de pe bursă, nu vorbe în vânt, că prețurile la principalele materiale de construcții sunt în picaj, au scăzut cu peste 20% într-o săptămână, sperăm să obținem un preț poate mult mai bun decât ceea ce estimăm noi astăzi și să avem ofertanți care să demareze lucrările. Am scăzut și termenul de execuție de la 30 de luni la 24 de luni, pentru că suntem presați de timp, ar trebui să finalizăm proiectul în decembrie 2023. Dar și aici eu sunt optimist, pentru că pandemia și situația de criză legată tocmai de aceste creșteri de prețuri la materialele de construcții cu siguranță ne vor da un termen de respiro de la Uniunea Europeană de câteva luni astfel încât să putem să îl realizăm”.

 

În ceea ce privește diferența de preț de circa 16.000.000 de euro rezultată în urma actualizării devizului de lucrări, aceasta ar putea fi regularizată prin finanțare nerambursabilă. „Eu sunt absolut convins că sumele vor veni ori din PNRR, ori din alte axe de finanțare, poate din Programul Operațional Regional, și nu vom fi puși în situația să ne credităm cu un credit rambursabil. Trebuie să avem răbdare, să fim dinamici și să fim încrezători că vom reuși să facem proiectul acesta foarte important pentru comunitatea noastră. Amintiți-vă că bugetul alocat Reșiței pe mobilitate urbană inițial, în 2016, a fost de 25.000.000 de euro și am reușit să încheiem contracte de 100.000.000 de euro. Nu cred că vom avea probleme în viitor. Suntem în contact cu ministrul Cristian Ghinea, cu Ministerul Fondurilor Europene, cu prim-ministrul Florin Cîțu și, evident, cu Agenția de Dezvoltare Regională, cu Sorin Maxim”, a declarat primarul Ioan Popa într-o conferință de presă, la finalul ședinței Consiliului Local.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite