Primarul Ioan Popa vine în fața reșițenilor. Întâlnirea va avea loc joi, 16 noiembrie, la Cinematograful Dacia

 

Reșițenii care doresc să se implice activ în derularea proiectelor ce pot aduce plusvaloare comunității sunt așteptați, joi, la Cinematograful Dacia, la o dezbatere publică.

 

Dezbaterea publică organizată la Cinematograful Dacia din Reșița îi va aduce față în față, joi, 16 noiembrie, ora 16.30, pe primarul Ioan Popa și pe cetățenii care doresc să-și expună ideile referitoare la dezvoltarea orașului în care trăiesc.

 

Tema discuțiilor va fi bugetarea participativă, mecanism introdus de Primăria Reșița prin care cetățenii decid pe două domenii, mobilitate – amenajare de alei și de piste de biciclete, trotuare reabilitate, treceri de pietoni, creșterea gradului de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități, propuneri de zone cu restricții auto, îmbunătățiri la stații de transport public – și spațiu public – spații verzi, locuri de joacă, scuaruri, curți de școli, baze sportive, amenajări temporare la râu, evenimente în spațiul public, centre comunitare, pontoane, patinoar –, cum va fi investită suma de 1.000.000 de lei din bugetul municipiului.

 

Informații despre procesul de bugetare participativă sunt disponibile pe platforma: https://bp.primariaresita.ro/BugetareParticipativa/Home

 

„Bugetarea participativă este un proces decizional care implică cetățenii, alături de administrație, în luarea unor decizii privind bugetul orașului. Misiunea procesului de bugetare participativă este de a încuraja ca democrația la nivel local să fie mai incluzivă, mai deliberativă, pe baza unor deziderate de justiție socială și de mediu și având la bază strategia de dezvoltare a orașului”, explică reprezentanții Primăriei Reșița.

 

Calendarul procesului de bugetare participativă

 

  • Informare: 25 octombrie – 14 noiembrie 2023

(1) Informarea societății civile privind introducerea bugetării participative și realizarea unor parteneriate pentru promovarea procesului;

(2) Apel deschis pentru membrii Consiliului Bugetării Participative din partea societății civile și tragerea la sorți a celor înscriși, prin depunere de candidatură după parcurgerea anexei 5 la adresa bugetareparticipativa@primariaresita.ro;

(3) Mediatizare pe toate canalele de comunicare, cu precădere în social media și în spații publice, a lansării procesului de bugetare participativă;

 

  • Depunere: 15 noiembrie – 1 decembrie 2023

(4) Promovarea etapei de colectare a adeziunilor pentru proiecte la nivel de cartier prin întâlniri organizate de cetățeni, dar și prin întâlniri facilitate de Consiliul Bugetării Participative;

(5) Depunerea propunerilor pe platforma online și la sediul Primăriei, pentru cetățenii care au nevoie de asistență;

 

  • Verificare proiecte depuse: 4 decembrie – 15 decembrie 2023

(6) Verificarea eligibilității și feedback pentru clarificarea și completarea și/sau corectarea propunerilor, soluționarea contestațiilor posibile privind eligibilitatea la dezbateri publice ale Consiliului Bugetării Participative;

Votare proiecte depuse: 10 ianuarie – 30 ianuarie 2024

(7) Votul pentru cele două categorii și publicarea listei cu proiectele câștigătoare;

(8) Realocarea eventuală a bugetului în ipoteza în care proiectele câștigătoare au o valoare mai mică de 500.000 lei;

 

  • Afișare rezultate: 31 ianuarie 2024.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available