Primarul Popa bate palma cu CFR pentru train-tram-ul Reșița-Timișoara. „Dacă va avea succes, acesta va fi un proiect-pilot care va fi preluat în România”

După Cluj-Napoca și Brașov, Reșița va fi al treilea oraș din România care încheie un protocol cu Compania Națională de Căi Ferate CFR în vederea realizării unor conexiuni urbane de transport pe calea ferată. Este vorba despre train-tram-ul interjudețean, un proiect unic la nivel național, ce va lega Reșița de Timișoara.

Primarul Reșiței, Ioan Popa, a mai făcut un pas important pentru implementarea soluției de interconectare a Banatului de munte cu cel de câmpie printr-un tren-tramvai. Este un proiect despre care edilul a vorbit încă din mandatul trecut, pe care l-a introdus în parteneriatul semnat pe 1 decembrie cu Primăria Timișoara și consiliile județene Caraș-Severin și Timiș și care va face obiectul unui protocol la nivel național cu CFR Infrastructură. Pe lângă reabilitarea și modernizarea rutei feroviare Reșița-Bocșa-Voiteni-Timișoara, protocolul va cuprinde și ruta Timișoara-Voiteni-Moravița cu acces la rețeaua trans-europeană de transport.

Principalul responsabil pentru implementarea acestui proiect ar urma să fie Primăria Reșița, iar primele discuții despre protocol au avut loc, săptămâna aceasta, la Ministerul Transporturilor. „Am fost la București unde am avut o discuție cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, cu cinci directori de la Infrastructura CFR, cu directorul general al CFR, Ioan Pintea, și am convenit să facem al treilea protocol la nivel național. Există un protocol la Cluj pentru metrou, la Brașov pentru tren metropolitan și al treilea protocol la nivel național va fi făcut între CFR Infrastructură și Primăria Reșița, care va gestiona realizarea modernizării căii ferate Reșița-Bocșa-Voiteni-Timișoara și Timișoara-Voiteni-Moravița. Am convenit cu ministrul Transporturilor și cu CFR să preluăm și să realizăm noi studiul de fezabilitate inclusiv pentru calea ferată Timișoara-Voiteni-Moravița ca să ne legăm la TEN-T, o rețea europeană de transport pe cale ferată”, a declarat primarul Reșiței.

Edilul Ioan Popa a precizat că proiectul pe care l-a gândit, ce presupune modernizarea căii ferate și achiziționarea de material rulant, varianta propusă fiind locomotive cu propulsie pe hidrogen, este primul proiect de acest gen din țara noastră. „Dacă se va face și va avea succes, acesta va fi un proiect-pilot care va fi preluat în România. Eu sunt foarte fericit. Le mulțumesc celor din minister și de la CFR pentru încrederea pe care au avut-o să ne încredințeze nouă realizarea acestui proiect”, a punctat primarul Ioan Popa.

 

Explicație foto: Train-tram pe ruta Mulhouse-Kruth (lalsace.fr)

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available