Raportul Corpului de control al Ministerului Sănătății a fost finalizat. La Spitalul Județean de Urgență urmează măsuri administrative și penale

Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca, a anunțat, astăzi, că a primit de la Ministerul Sănătății raportul întocmit în urma controlului efectuat în decembrie 2020 la Spitalul Județean de Urgență Reșița. Verificările au avut loc după apariția în spațiul public a imaginilor de groază din Staționarul III.

Peste o sută de pagini de constatări și o concluzie amară a președintelui CJ, Romeo Dunca: „Nimic nu funcționează cum trebuie la Spitalul Județean de Urgență din Reșița”. Așa ar putea fi sintetizat raportul întocmit de specialiștii Ministerului Sănătății după ce au verificat toate „cotloanele” celei mai mari unități medicale din Caraș-Severin. Deocamdată, la Consiliul Județean, în subordinea căruia se află spitalul, a ajuns doar un draft al raportului, fiind așteptată, în perioada următoare, și partea cu măsurile pe Ministerul Sănătății le consideră oportune. „Am primit săptămâna trecută raportul Ministerului Sănătății, un draft fără măsuri. Am primit doar constatările, ceea ce a găsit Corpul de control. Urmează să primim partea finală, inclusiv cu măsurile care ne sunt recomandate. Sunt măsuri administrative și penale pe care va trebui să le luăm, așa mi s-a spus, deocamdată nu știu în ce constau acestea”, a declarat președintele CJ Caraș-Severin, Romeo Dunca.

Brățări electronice pentru toți pacienții!

În așteptarea dispozițiilor de la nivel central, conducerea Consiliului Județean a început, deja, implementarea unor măsuri la spital. Președintele Romeo Dunca explicat că este vorba despre „implementarea unui program de urmărire a întregii activități. Fiecărui pacient care intră în spital i se va pune o brățară cu cod de bare și în acest mod se descarcă absolut toate consumabilele, toate intervențiile, toată medicamentația, toată activitatea și timpul pe care doctorii respectivi îl alocă pacientului. Este un sistem care vine la pachet cu schimbarea tehnologiei, deoarece calculatoarele pe care le avem, cu programele învechite, nu fac față”. Deoarece Consiliul Județean nu dispune de fonduri suficiente, această schimbare a tehnologiei va fi făcută în rate. „Începem cu un minim de 17 calculatoare noi, achiziție pe care nu o putem suporta și pentru care vom face un fel de rată lunară în așa fel încât să ne încadrăm undeva în 1.000 de euro. E vai și amar de capul nostru! Suntem de râsul lumii, dar implementăm acest program de urmărire și gestiune a întregii activități, prin care sperăm să mai strângem niște șuruburi”, a explicat Romeo Dunca.

În completarea acestui program, conducerea Consiliului Județean dorește și implementarea unui sistem de acces pe bază de cartele pentru personalul spitalului. „Există o opoziție vizavi de implementarea acestui sistem, pe motiv că nu ar fi bani. Costă cam 60.000 de lei și vom căuta soluții să ni-l asumăm și să îl implementăm”, a mai precizat președintele CJ.

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite