Reducerile de preț înșelătoare, condamnate la dispariție printr-un proiect propus de ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a propus spre consultare publică un proiect de act normativ privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare. Reducerile de preț înșelătoare, practicate de unii comercianți în special în perioada sărbătorilor și în ofertele de Black Friday, ar putea să rămână de domeniul trecutului! 

Conform Hotărârii propuse de ANPC, magazinele vor fi obligate, prin lege, să afișeze la reducerile de preț care a fost cel mai scăzut tarif din ultimele 30 de zile înainte de ofertă. „Scopul Hotărârii este să ofere clienților o armă împotriva ofertelor înșelătoare. Proiectul introduce un articol nou în H.G. nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informațiile pentru consumatori legate de reducerile de preț. Orice notificare de reducere a prețului trebuie să indice clar prețul aplicat anterior de comerciant (prețul anterior). Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț, astfel încât consumatoul să poată identifica în mod clar reducerea”, informează Biroul de presă al ANPC.

Proiectul propus spre consultare publică prevede următoarele: ♦ „Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț. Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț”; ♦ „În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț”; ♦ „În cazul ȋn care produsul a fost prezent pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piata, înainte de data aplicării reducerii de preț”; ♦ „Dacă reducerea de preț este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț”.

Noua reglementare propusă de ANPC ar urma să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 și să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022. Observații și propuneri se pot transmite pe adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor începând de astăzi, 22 martie, până în data de 2 aprilie 2021.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

ADVERTISEMENT

Cele mai citite