La sediul Consiliului Județean (CJ) Caraș-Severin a fost semnat, astăzi, 9 mai, contractul prin care serviciile de operare a bacului de trecere tip catamaran Baziaș 4 și a pontonului Baziaș 3 au fost concesionate unui operator privat.
Cursele regulate cu bacul între Moldova Nouă și Golubac (Serbia) vor fi reluate în iunie, fără sincope și fără probleme de funcționare, dă asigurări noul operator care a concesionat de la CJ Caraș-Severin, prin licitație, serviciile de operare a bacului de trecere tip catamaran Baziaș 4 și a pontonului Baziaș 3, după ce Eoliana, societatea Consiliul Județean care avea în administrare bacul, a fost desființată. Măsura a fost luată întrucât, în cei doi ani jumătate care au trecut de la operaționalizarea bacului Baziaș, pe fondul inactivității din perioada 2020-2021, când frontiera cu statul vecin a fost închisă din cauza pandemiei de COVID-19, Eoliana a acumulat datorii uriașe, de aproape un milion de lei.
Licitația pentru serviciile de operare a fost câștigată de Banat Network Integrated Communications, iar astăzi a fost semnat contractul de concesiune. „Este un contract care se va desfășura pe o perioadă de trei ani, în care noul operator va efectua servicii de transport pe ruta România – Serbia. Noi îi asigurăm de tot concursul nostru și sperăm să fie într-un ceas bun, activitatea să se deruleze în condiții bune”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Marius Isac.
Bacul Baziaș 4 a fost achiziționat în urmă cu trei ani în cadrul unui proiect transfrontalier cu finanțare europeană, derulat de Consiliul Judetean Caraș-Severin în parteneriat cu Primăria Moldova Nouă și Municipalitățile Veliko Gradiște și Golubac din Serbia, cu scopul de a asigura o legătură transfrontalieră directă și mai scurtă, pe Dunăre, între cele două țări vecine, iar noul operator dă sigurări că nu vor mai exista probleme de funcționare, mizând, pentru optimizarea activității, și pe sprijinul autorităților implicate în implementarea acestui proiect.
„Am câștigat o licitație cu un contract foarte greu de derulat, însă cu multe șanse de izbândă dacă reușim să optimizăm funcționarea bacului. Din păcate, o asemenea ambarcațiune cu un potențial uriaș turistic a fost restricționată în activitatea ei pe diferite compartimente, de navigație, de tonaj și așa mai departe. Noi avem câteva propuneri pentru a optimiza acest serviciu și sper să avem concursul Consiliului Județean, al domnului președinte Dunca, astfel încât Moldova Nouă să devină centru turistic local și chiar județean. Sunt câteva lucuri de făcut pe care Consiliul Județean și Primăria Moldova Nouă, cu ajutorul domnului primar Chisăliță, sper să și le asume, iar toate aceste optimizări pot conduce la funcționarea acestui bac. Noi ne asumăm finanțarea lui, ne asumăm să funcționeze non-stop, cu sau fără călători. Sperăm ca cel târziu pe data de 1 iunie să putem da drumul la curse regulate, care să nu se mai întrerupă din diferite motive. Noi am identificat toate problemele care au generat proasta gestionare a acestui bac. Dacă, de-a lungul timpului, Eoliana ar fi optimizat transportul, azi ar fi fost rentabil”, a declarat reprezentantul Banat Network Integrated Communications, Eugen Băleanu.
La rândul său, primarul orașului Moldova Nouă, Ion Chisăliță, a dat asigurări că la nivel local vor fi făcute toate demersurile necesare pentru ca activitatea bacului să se deruleze fără probleme: „Mă bucur că astăzi s-a semnat acest contract între Consiliul Județean și firma familiei Băleanu deoarece cunosc activitatea acestei firme care, de-a lungul timpului, a dovedit foarte multă seriozitate, a funcționat continuu, fără nicio problemă în domeniul ei de activitate, iar în ultimul an a dezvoltat și activități turistice pe Dunăre. Bacul va fi cea mai puternică pârghie pentru turism la Moldova Nouă și voi asigura tot ce este legal posibil ca acesta să funcționeze”.
Sursă foto: reper24.ro