Semmeringul bănățean? Luminița Jivan apelează la Guvernul PNL să salveze ceva condamnat la pieire sub guvernarea PSD!

CFR Călători nu se lasă, vrea cu orice preț să pună pe butuci Semmeringul bănățean! Ultima decizie în această direcție a fost luată de compania de stat chiar pe finalul guvernării Dăncilă. Și ar putea produce efecte peste doar câteva zile!

Situația celei mai vechi linii de cale ferată, Oravița – Anina, cunoscută și sub denumirea de Semmeringul bănățean, a stat mai mereu sub semnul incertitudinii. Ani de-a rândul, CFR Călători a vrut să se scape de singurul traseu operabil din Gara Oravița pe motiv că este nerentabil.

După ruta Oravița-Berzovia și Oravița-Iam, închise în urmă cu mai mulți ani, se pare că CFR Călători vrea să îngroape și ruta Oravița-Anina. Dacă în cazul primelor rute era vorba de trase de legătură ale locuitorilor din zona Oraviței și motivul invocat avea suportul nerentabilității, cea din urmă este considerată o rută turistică foarte căutată în ultimii ani, numărul turiștilor crescând exponențial și trecând de 25.000 în ultimul an. CFR Călători nu ține cont de acest aspect ce poate fi motorul dezvoltării economice a zonei prin turism, în sensul că nu a venit cu nicio strategie de marketing pentru a crește veniturile companiei. Aici facem referire la oferirea de servicii complexe turiștilor. Compania de stat are aceeași abordare seacă și lipsită de orice element component al economiei de piață. Nu o spunem doar noi, ci o repetă pe rețelele sociale operatori cu experiență în zona turismului.

Prima tentativă de închidere din acest an a eșuat datorită pregătirilor campaniei electorale prezidențiale

Prima tentativă de închidere din acest an a avut loc în luna august, când factorii de decizie ai CFR au vrut să scoată ruta definitiv. Bineînțeles, voalat, în sensul ca ea să fie operabilă doar în sezonul de vară, iar în extrasezon să circule doar în weekenduri. Datorită presiunilor făcute de câțiva orăvițeni atât în mediul online, cât și al lobby-ului pe lângă parlamentarii cărășeni, CFR Călători a revenit asupra telegramei trimisă la Gara Oravița cu privire la scoaterea rutei în extrasezon. Numai că, în acea perioadă, județul a fost vizitat aproape săptămânal de membri ai Guvernului și problema a fost rezolvată de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, la cererea deputatei PSD Luminița Jivan, o apropiată a Vioricăi Dăncilă, premierul din acea vreme și candidatul PSD la Președinția României. Deci atunci ministrul Cuc a știut ce trebuie să facă pentru ca doleanța venită din Caraș-Severin să aibă trecere la vârful Companiei Feroviare Române.

A doua tentativă, pe cale să reușească!

CFR Călători a stat la cutie mai puțin de două luni, după prima tentativă de a închide ruta Oravița-Anina. Ulterior anulării telegramei cu scoaterea trasei pe perioada extrasezonului, CFR a lovit din nou în Semmeringul bănățean. Lovitura a fost dată oficial în 30 octombrie 2019, când CFR a anunțat noul Mers al Trenurilor (valabil din 15 decembrie 2019). De data aceasta, transformând ruta din serviciu public în trasă economică. Ce înseamnă asta? Că trenul nu va mai circula zilnic, nemaifiind de interes public, ci doar la solicitarea a 30 de călători și asta cu 15 zile în avans! Mai pe românește, din an în Paște! Această decizie – luată așadar de CFR tot în timpul guvernării Dăncilă, dar după adoptarea moțiunii de cenzură – a iritat din nou opinia publică și rețelele sociale, inițiindu-se, iarăși, o petiție online ce a strâns, în doar câteva ore, targetul de 5.000 de semnături. Chiar și așa, reprezentanții CFR nu par a se lăsa impresionați de solicitările cetățenilor ce s-au scandalizat pe rețelele sociale.

Primul politician cărășean care ia public act de această ultimă petiție este deputatul Luminița Jivan, dar aceasta o face de parcă tragerea pe linie moartă a Semmeringului bănățean ar fi fost pusă în scriptele CFR de guvernarea PNL, și nu în timpul guvernării PSD, cu Răzvan Cuc ministru interimar la Transporturi! Jivan are grijă să pomenească în interpelarea adresată ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, liberalul Lucian Bode, că de-a lungul timpului s-a „implicat pentru salvarea acestuia, luând legătura personal cu fostul ministru al Transporturilor, domnul Răzvan Cuc, cu ajutorul căruia am reușit să stopăm o decizie inițială a CFR Călători, aceea de a închide total circulația pe această cale ferată”. Realitatea arată că, după trecerea moțiunii de cenzură împotriva Guvernului Dăncilă, cei din conducerea CFR au revenit la mai vechile intenții privind ruta feroviară Oravița-Anina, foarte ușor cosmetizate. Deși încă ministru (într-un guvern devenit totuși interimar), Răzvan Cuc a demonstrat că-l interesează de nu mai poate soarta Semmeringului bănățean…

Termen-limită: 14 decembrie 2019!

„CFR Călători nu a luat în calcul faptul că la staționarea trenului pentru mai multe luni va face imposibilă circulația pe acest segment de cale ferată. Atât vagoanele, cât și locomotivele vor fi nepregătite să circule, dacă nu sunt folosite timp de 3-4 luni. În plus, CFR Infrastructură nu va putea menține linia și toate elementele conexe la un standard minim de siguranță, dacă trenul nu va circula zilnic”, subliniază Luminița Jivan în textul interpelării din data de 27 noiembrie. În final, aceasta îi cere ministrului Bode să intervină urgent, având în vedere termenul de 14 decembrie, ultima zi înaintea intrării în vigoare a noului Mers al Trenurilor.

Cum se va încheia această telenovelă rămâne de văzut, dar cu siguranță fără o implicare a decidenților, fie ei politici, fie administrativi, și după o analiză serioasă a importanței turistice a Semmeringului bănățean, soarta trasei Oravița-Anina va fi la fel ca și a celor două rute de călători închise. Care, odată închise, nu se vor mai deschide niciodată, iar infrastructura feroviară se va deteriora iremediabil și costurile vor crește semnificativ, pagubele fiind inestimabile și de nerecuperat.

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available