14 elevi care urmează cursurile Școlii Postliceale Sanitare a Colegiului Național „Mircea Eliade” din Reșița se află, până la sfârșitul acestei săptămâni, în Cipru, unde efectuează un stagiu de practică, în cadrul unui proiect cu finanțare europeană.
„Dezvoltarea competențelor profesionale ale asistenților medicali” este proiectul Erasmus+, finanțat de Uniunea Europeană, pe care l-a inițiat Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița cu scopul de a îmbunătăți calitatea pregătirii profesionale și de specialitate a elevilor de la specializarea Asistent Medical Generalist (AMG) din cadrul Școlii Postliceale Sanitare.
Proiectul prevede realizarea practicii de specialitate în spitale partenere, un asemenea stagiu fiind în desfășurare pe parcursul acestei săptămâni, la un spital privat, Royal Artemis Medical Centre din Paphos, Cipru. La stagiul de practică participă un grup de 14 elevi din anul 3, specializarea AMG. „Cu o istorie de aproape 40 de ani, Royal Artemis Medical Centre oferă servicii medicale la standarde europene, serviciu de ambulanță 24/7 și acoperă toate tipurile de intervenții medicale care fac obiectul nivelurilor de calificare prevăzute de Cadrul național al calificărilor – nivel 5 (asistent medical generalist). Spitalul este specializat pe următoarele domenii: gastroenterologie, chirurgie generală, maxilo-faciala și estetică, alergologie, cardiologie, ortopedie, pediatrie și neurologie, ultimele două fiind domeniile unde școala noastră dorește să își specializeze elevii prin practica efectuată”, informează coordonatorul proiectului, Cristina Lerch.
Un alt grup de 14 cursanți va participa la aceleași tipuri de activități de instruire în 2024, la finele semestrului I al anului III pentru doi ani consecutivi. „Competențele dobândite vor fi împărțite pe două specializări și secții spitalicești: Neurologie și nursing specific, respectiv Puericultură, pediatrie și nursing specific. Aceste module se studiază teoretic în primele zece săptămâni și au alocate 40, respectiv 80 de ore de pregătire teoretică, la care se adaugă câte 80 de ore de practică spitalicească. Dintre acestea, 40 vor fi realizate pentru fiecare modul în spitalul partener. Fiecare grup de 14 va fi împărțit în două, fiecare grup de șapte cursanți va merge câte cinci zile pe o secție și cinci zile pe alta, prin rotație”, a explicat Adela Schindler, responsabil cu vizibilitatea și diseminarea în cadrul proiectului.
Prin implementarea acestui proiect, conducerea unității de învățământ urmărește creșterea, până la finalul anului 2024, gradului de incluziune pe piața muncii în domeniul medical, atât în mediul public, cât și privat, a absolvenților Școlii Postliceale Sanitare, cu minimum 25% față de 2021.