Studiu Mastercard și Harvard Business Review privind colectarea și protejarea datelor cu caracter personal

Potrivit unui studiu realizat de Mastercard și Harvard Business Review privind colectarea, utilizarea și protejarea datelor cu caracter personal ale consumatorilor de către companii, se pare că părerile sunt împărțite în ceea ce privește opinia consumatorilor și cea a directorilor companiilor chestionați.

În timp ce 88% dintre directori susțin că preocupările consumatorilor reprezintă un aspect important în conturarea practicilor și a strategiei companiei de colectare a datelor cu caracter personal, 72% dintre consumatori se arată interesați de modul în care companiile colectează și folosesc aceste informații.

În urma rezultatelor sondajelor, s-a concluzionat că în principal companiile mari acordă importanță sporită celor mai bune practici de securitate și confidențialitate pentru protejarea datelor personale, în proporție de 76%, pe când doar 36% dintre companiile medii și mici acordă atenție anonimizării datelor de identificare ale consumatorilor și doar 32% dintre aceștia oferă consumatorilor o transparență deplină a modului în care datele sunt colectate, utilizate și partajate.

În 2019 am conturat un set concret de principii – Securitate și Confidențialitate, Transparență și Control, Responsabilitate, Integritate, Inovație și Impact Social – care vine în completarea legislației aflată în vigoare și care ne ghidează activitatea, în fiecare zi”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.

În această privință se pare că tinerii sunt mai puțin preocupați de aspectul protecției informațiilor cu caracter personal, iar dacă vorbim despre beneficiile acestui fapt, 37% dintre directori consideră că experiențele și recomandările personalizate sunt cele mai apreciate beneficii pentru consumatori, pe când doar 10% dintre clienți au menționat că au fost motivați de oferte personalizate și beneficii pentru a-și furniza datele personale. În schimb, consumatorii chestionați și-au exprimat interesul în a deține mai mult control asupra modului în care aceste date sunt utilizate, 29% dorind să li se solicite regulat consimțământul și 80% considerând că este necesară mai multă transparență în acest aspect și că ar dori să aibă opțiunea de a-și revoca consimțământul sau chiar de a solicita companiilor eliminarea informațiilor personale din bazele acestora de date.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite