Suntem prezenți și pe

Justiție

Tribunalul Caraș-Severin și-a reluat activitatea! Au fost stabilite reguli de acces, circulație și staționare în incinta insituției

Publicat cu

în

În perioada 15 mai – 31 august 2020, activitatea Tribunalului Caraș-Severin se va desfășura potrivit unui „Plan de măsuri pentru prevenirea și limitarea efectelor pandemiei determinată de infectarea cu COVID-19”.

„Reținând contextul excepțional generat de pandemia determinată de infectarea cu COVID-19 și necesitatea implementării unor măsuri coordonate care să permită Tribunalului Caraș-Severin să funcționeze în condiții de siguranță și securitate în muncă, au fost stabilite reguli de acces, circulație și staționare în incinta Tribunalului Caraș-Severin, cu circuite separate pentru personalul instanţei faţă de ceilalţi participanţi”, transmite purtătorul de cuvânt al Tribunalului Caraș-Severin, judecătorul Daniela Deteșan.

Accesul în sălile de ședință, precum și la arhivă și registratură, al avocaților și al celorlați participanți (părți, consilieri juridic, experți, practicieni în insolvență, consilieri de probațiune) se va realiza pe la intrarea principală, cu respectarea distanței sociale de 1,5 metri și a obligației de a purta mască de protecție în incinta clădirii. Nu este permis accesul în clădire al persoanelor a căror temperatură corporală depășește 37,3 grade.

Participanţii, atât părţile, cât şi avocaţii lor, sunt sfătuiţi să solicite judecarea în lipsă şi să depună concluzii scrise dacă prezenţa fizică în faţa instanţei nu este absolut necesară (nu se administreză probe cu martori sau interogatorii). De asemenea, sunt sfătuiţi să depună înscrisurile la instanță prin fax, e-mail ori prin intermediul serviciilor poștale şi să consulte dosarele în format electronic.

Accesul către arhivă și registratură, atunci când este strict necesar, se face cu păstrarea distanței sociale de 1,5 metri, maximum două persoane concomitent pentru fiecare compartiment. Timpul de staționare în aceste spații nu va depăși 3 minute pentru depunere de documente, respectiv 15 minute pentru studiul dosarelor, decât în situații excepționale, cu acordul grefierului arhivar șef.

Reguli în instanță

Până pe 25 mai, toate completurile trebuie să fixeze termenele de judecată şi citarea părţilor în procesele a căror judecată a fost suspendată pe durata stării de urgenţă, grupate pe intervale orare. Accesul participanţilor la procesele civile şi penale în sediul instanței este permis cu 30 minute înainte de ora la care este anunțată cauza.

În sălile de ședință este obligatorie respectarea distanței sociale de protecție de 2,5 metri între persoane, inclusiv în ceea ce priveşte personalul instanței, iar dacă situaţia impune crearea unor contacte directe, care nu respectă distanţarea socială, timpul alocat va fi de cel mult 10 minute.

De asemenea, este obligatorie purtarea măștii de protecție de către personalul instanţei şi de către public, inclusiv de către avocați, atât în interiorul cât şi în afara sălilor de judecată. „Dispozitivele de jandarmi care asigură paza nu vor permite accesul în sediul instanței a persoanelor care nu poartă mască de protecție facială. Preşedintele completului de judecată nu va permite accesul sau, după caz, va dispune evacuarea din sala de judecată a persoanele care nu poartă mască de protecție facială”, precizează judecătorul Daniela Deteșan.

 

Facebook Comments

Ne găsești și pe

Reclamă

Cele mai citite