Un model educațional inovativ pentru învățământul preșcolar reșițean, printr-un proiect transfrontalier finanțat cu 623.000 de euro

 

Asociația Kreativ Research din Reșița împreună cu o organizație neguvernamentală din Timișoara și cu instituții de învățământ din Zrenjanin și Vârșeț au demarat activitățile în cadrul unui proiect transfrontalier prin care se dorește crearea unui model educațional bazat pe metode inovative de predare în învățământul preșcolar.

 

Finanțat prin programul Interreg IPA CBC de cooperare transfrontalieră România-Serbia, proiectul „For Unique New Education Design” este implementat de două instituții de învățământ din Serbia și de două ONG-uri din România: Institutul de Învățământ Preșcolar din Zrenjanin și Colegiul de Formare a Cadrelor didactice din învățământul preșcolar „Mihailo Palov” din Vârșeț, respectiv asociațiile Kreativ Research din Reșița și „Daria, zâmbet de copil” din Timișoara. Derulat pe parcursul a doi ani, din 2021 până în 2023, proiectul beneficiază de o finanțare totală de 623.000 euro.

 

„Scopul principal al proiectului este crearea unui model educațional comun bazat pe metode inovative de predare, adaptarea curriculei din învățământul preșcolar la contextul societății actuale, care să răspundă nevoilor copiilor, părinților și cadrelor didactice, având în centrul său starea de sănătate a copiilor și o cât mai bună incluziune a acestora în sistemul de învățământ”, explică Ileana Rotaru, președintele Asociației Kreativ Research din Reșița.

 

Printre activitățile principale ale proiectului se numără înființarea la Reșița, Vârșeț și Zrenjanin a trei centre de cercetare metodologică axate pe învățământul preșcolar, pe șapte arii curriculare. Cel din Reșița, spune Rotaru, va fi format din profesori de învățământ primar și preșcolar, cadre didactice cu experiență, care vor contribui la elaborarea unui nou model curricular pentru fiecare din cele șapte domenii în colaborare cu partenerii proiectului, la crearea unei metodologii de formare profesională pentru viitoarele cadre didactice din învățământul preșcolar și la susținerea de activități didactice practice împreună cu colegii profesori sârbi.

 

Inițiatorii proiectului își propun, de asemenea, crearea unui model curricular inovativ bazat pe îmbunătățirea metodelor de învățare și de predare, pe tehnici și metodologii care să faciliteze modernizarea, reformarea învățământului preșcolar și primar ca proces social și pedagogic, adaptat la contextul actual, inclusiv la mediul online. Dintre activitățile proiectului amintim: evaluarea și modernizarea modului de lucru și a curriculei, monitorizarea și evaluarea progresului preșcolarilor și elevilor (măsuri de prevenire și combatere a abandonului școlar timpuriu), îmbunătățirea standardelor de lucru pentru cadrele didactice, stabilirea conexiunilor cu mediul social, organizarea și realizarea atelierelor de educație formală și non-formală, folosind cele mai recente rezultate din practica și teoria educației.

 

Vor fi realizate și workshopuri comune, cursuri de formare pentru părinți, copii și cadrele didactice, precum și schimburi de bune practică între instituțiile de învățământ din Serbia și România. În final, vor fi făcute publice rezultatele cercetărilor efectuate și va fi editat un ghid de bune practici.

 

„Considerăm că prin rezultatele obținute în urma derulării acestui proiect, modelul educațional creat și implementat în cele două țări partenere va contribui la consolidarea unei rețele educaționale între cadrele didactice și instituțiile de învățământ, dar mai ales se va constitui într-un instrument de valoare pentru furnizarea unor servicii educaționale complete, de calitate și adaptate contextului actual”, declară Ileana Rotaru. Pentru mai multe informații puteți accesa pagina web a proiectului FunEd: https://dev.progressivemedia.rs/predskolska/en/.

 

Sursă foto: edupedu.ro

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite