Suntem prezenți și pe

Sport

Ziua recordurilor la „Cupa Reşiţa 2020”! Cei mai buni timpi, dar și „cele mai multe motoposturi, biposturi și prototipuri din istoria României”!

Publicat cu

în

Surprizele s-au ţinut lanţ în ziua decisivă a „Cupei Reşiţa 2020”. Etapa secundă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă a programat astăzi, 5 iulie, cele două manşe ale concursului propriu-zis, iar bătălia cailor-putere a fost una de poveste.

Prima rundă oficială a fost extraordinar de echilibrată la vârful ierarhiei: Simone Tempestini, Silviu Dumitrescu şi Emil Nestor au reuşit să coboare cu toţii cu o secundă sub recordul absolut, stabilit anul trecut de Dumitrescu! Şi, pentru ca suspansul să fie maxim, diferenţa dintre cei trei a fost mai mică de o zecime de secundă. Tempestini a reuşit un prim timp oficial de 2:03:658, Dumitrescu a oprit cronometrul la 2:03:705, iar Nestor a încheiat acest trio formidabil cu timpul de 2:03:721. S-au creat astfel premisele unei manşe secunde foarte strânse, cu un deznodământ imposibil de anticipat. Iar finalul a fost unul cu adevărat excepţional.

Eroul etapei reşiţene a fost Emil Nestor, care a spulberat concurenţa cu un al doilea timp incredibil: 2:01:850. Cu timpul cumulat de 4:05:571, Emil Nestor şi-a adjudecat „Cupa Reşiţa 2020”. Podiumul la general a fost completat de Simone Tempestini, 4:08:358, şi Silviu Dumitrescu, cu 4:08:986. Pe locurile 4, 5 şi 6 s-au clasat, în ordine, Stefan Stoev, Octavian Ciovică şi Bogdan Cuzma. Aurelian Andronache a încheiat pe poziţia a 7-a, Mihai Leu a venit pe 8, iar reşiţeanul Dani Oţil, anul acesta pe monopostul Dallara, a mai urcat un loc faţă de ziua anterioară, reuşind să ocupe poziţia a 9-a. Reşiţenii Cosmin Gruba şi Claudiu Ciucă — ambii, piloţi ai grupării CB Rally Vest — au încheiat Openul pe locurile 15, respectiv 16, şi s-au clasat pe locurile 2 şi 3 la E2-2000, fiind devansaţi doar de Riccardo Tarabelli.

Câştigătorul „Cupei Reşiţa”, Emil Nestor, s-a arătat încântat de rezultat şi, în general, de etapa reşiţeană: „La final, pot spune că totul e bine când se termină cu bine; am reuşit un timp mai bun decât mă aşteptam, nu pot decât să mă bucur foarte mult că am bătut recordul, e extraordinar”.

Marele absent al „Cupei Reşiţa”, campionul Lucien Hora, s-a implicat anul acesta doar în organizare, iar la final i-a înmânat lui Emil Nestor mult-râvnitul trofeu „King of the Hill”. Cel mai titrat pilot reşiţean şi-a exprimat speranţa că va fi din nou acolo, sus, la etapa de anul viitor: „Deși nu am participat, m-am ocupat de organizarea evenimentului, am fost responsabil cu siguranța rutieră. În această etapă am avut o sarcină importantă, dar mult mai importantă ar fi fost cea de la volan. La Cupa Reșița au concurat 70 de piloți, un record de participare după Revoluție. S-au întrecut mașini puternice și-mi pare rău că n-am putut să mă bat la record cu ceilalți piloți. Sper că toată lumea a fost bucuroasă și mă bucur că a fost un spectacol frumos. Îmi pare rău că nu au fost oameni pe traseu, Reșița fiind renumită pentru miile de spectatori care vin an de an la această etapă”.

„În acest an, Cupa Reșița a fost mai tristă fără spectatori, pentru că este una dintre etapele din an în care se strâng foarte mulți oameni cunoscători ai fenomenului. Este totuși bine că am ajuns aici, este bine că s-a reușit organizarea acestei etape. Pentru acești piloți a fost un moment fericit. Ca de obicei, complimente organizatorilor, deoarece totul a fost pus la punct impecabil. Am avut montate ecrane cu transmisiunea live a evenimentului, am avut imagini live din dronă, ceea ce nu s-a mai făcut în România la curse de acest gen. Chiar dacă a fost pandemie, nu pot spune că este un sezon compromis. Putem avea un campionat cu două sau trei curse. Este o competiţie interesantă și pentru faptul că la Cupa Reșița s-a bătut un alt record: au fost cele mai multe motoposturi, biposturi și prototipuri din istoria României la Campionatul Național de Viteză în Coastă. Acest lucru înseamnă că acest sport s-a dus în sus, chiar și în pandemie. Să sperăm că la ediția viitoare vor fi spectatori, iar numărul de piloți va fi şi mai mare”, a declarat, la rândul său, reșițeanul Dani Oțil.

La sfârşitul competiţiei a avut loc în parcul auto din Valea Domanului şi tradiţionala festivitate de premiere, în cursul căreia au fost recompensaţi cu trofee şi sticle de şampanie toţi ocupanţii podiumurilor, pe grupe şi clase. A fost finalul fericit al unui eveniment sportiv care a consemnat recorduri de participare, recorduri pe traseu şi o organizare la superlativ, graţie colaborării dintre clubul CB Rally Vest şi administraţia publică reşiţeană. Următoarea etapă din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă este „Trofeul Sinaia”, care va avea loc în zilele de 1 şi 2 august.

Sursă foto: Claudiu Mureșan

Facebook Comments
Continuați
Reclamă
Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai citite