Primarul Reșiței, Ioan Popa, a dezvăluit în cadrul Urban Talks – sesiune online inițiată de UrbanizeHub România – planurile pe care le are pentru dezvoltarea orașului din punct de vedere turistic: mall, aqualand, domeniu schiabil, dar și rețea train-tram pentru interconectarea zonei urbane.
TUR se va licenția pentru transport feroviar
„Suntem pe cale să achiziționăm două tram-train-uri (trenuri-tramvai) din Germania, prin intermediului unui reșițean care lucrează în administrația publică în zona Baden-Baden. Cu acestea ne vom licenția pentru transportul pe cale ferată, iar licența o vom da societății de transport local, TUR”, a anunțat primarul Ioan Popa.
În viziunea edilului, acesta este un prim pas pentru interconectarea zonelor urbane fără de care nu se poate vorbi despre o dezvoltare a Reșiței din punct de vedere turistic: „Distanța Reșița-Timișoara de 100 de kilometri pe calea ferată azi se parcurge în două ore jumătate. În mod normal, ar trebui să se parcurgă în 40-50 de minute. Am discutat, la nivel de ADR Vest, să facem un proiect împreună cu Timișoara, cu consiliile județene, astfel încât să putem să interconectăm zone de care să se bucure toată lumea. Și reșițenii care merg să lucreze la Timișoara, și turiștii care vor să ajungă în Banatul de Munte”.
După achiziționarea trenurilor-tramvai, Primăria Reșița va încerca să facă o dezvoltare în 3 faze, a dezvăluit edilul: „Este vorba despre o legătură cu Timișoara, una cu Oravița-Anina, pe Semmering-ul bănățean, cea mai veche cale ferată montană din România, și, bineînțeles, vreau să conectez și zona industrială din oraș prin intermediul acestui tram-train”.
Reșița, „oraș-boutique”
În viziunea primarului Ioan Popa, Reșița ar trebui să fie un „oraș-boutique”, care să atragă turiști, întrucât „are o așezare colinară frumoasă și, ca poziționare geografică, poate fi comparat cu Innsbruck sau Salzburg”.
Edilul a afirmat că nu este adeptul dezvoltării cu dinamică puternică a orașelor: „Este o tendință la multe orașe să crească, să aducă mulți investitori, să atragă cât mai multă populație. Eu nu sunt un adept al acestei strategii, pentru că am văzut că apar probleme mari. Orașele ajung să se sufoce. Eu vreau să fac Reșița un oraș-boutique. Să mă bucur de istoria industrială a acestui oraș, să o pun în valoare din punct de vedere turistic. Avem peste 100 de obiective care merită a fi vizitate în Reșița și în jurul Reșiței. Adăugăm mallul, aqualandul, instalația de telegondolă, pârtiile pe Semenic, astfel încât să atragem o anumită tipologie de oameni în zona noastră”.
CITEȘTE ȘI: Domeniul schiabil Semenic, în linie dreaptă! Primăria Reșița a finalizat Raportul de mediu
Invitați azi, 6 mai, ai dezbaterii online organizate de UrbanizeHub România au fost primarii Reșiței și Galațiului, doi dintre edilii de municipii din România care au reușit să atragă în mandatul lor sume impresionante din fonduri europene. În cazul echipei coordonate de Ioan Popa în Primăria Reșița, sunt în derulare proiecte de 160-170 milioane de euro.