Suntem prezenți și pe

Administrație

Reșița va avea tren-tramvai! Primarul Ioan Popa vrea să transforme orașul în Salzburgul României!

Publicat cu

în

Primarul Reșiței, Ioan Popa, a dezvăluit în cadrul Urban Talks – sesiune online inițiată de UrbanizeHub România – planurile pe care le are pentru dezvoltarea orașului din punct de vedere turistic: mall, aqualand, domeniu schiabil, dar și rețea train-tram pentru interconectarea zonei urbane.

TUR se va licenția pentru transport feroviar

„Suntem pe cale să achiziționăm două tram-train-uri (trenuri-tramvai) din Germania, prin intermediului unui reșițean care lucrează în administrația publică în zona Baden-Baden. Cu acestea ne vom licenția pentru transportul pe cale ferată, iar licența o vom da societății de transport local, TUR”, a anunțat primarul Ioan Popa.

În viziunea edilului, acesta este un prim pas pentru interconectarea zonelor urbane fără de care nu se poate vorbi despre o dezvoltare a Reșiței din punct de vedere turistic: „Distanța Reșița-Timișoara de 100 de kilometri pe calea ferată azi se parcurge în două ore jumătate. În mod normal, ar trebui să se parcurgă în 40-50 de minute. Am discutat, la nivel de ADR Vest, să facem un proiect împreună cu Timișoara, cu consiliile județene, astfel încât să putem să interconectăm zone de care să se bucure toată lumea. Și reșițenii care merg să lucreze la Timișoara, și turiștii care vor să ajungă în Banatul de Munte”.

După achiziționarea trenurilor-tramvai, Primăria Reșița va încerca să facă o dezvoltare în 3 faze, a dezvăluit edilul: „Este vorba despre o legătură cu Timișoara, una cu Oravița-Anina, pe Semmering-ul bănățean, cea mai veche cale ferată montană din România, și, bineînțeles, vreau să conectez și zona industrială din oraș prin intermediul acestui tram-train”.

Reșița, „oraș-boutique”

În viziunea primarului Ioan Popa, Reșița ar trebui să fie un „oraș-boutique”, care să atragă turiști, întrucât „are o așezare colinară frumoasă și, ca poziționare geografică, poate fi comparat cu Innsbruck sau Salzburg”.

Edilul a afirmat că nu este adeptul dezvoltării cu dinamică puternică a orașelor: „Este o tendință la multe orașe să crească, să aducă mulți investitori, să atragă cât mai multă populație. Eu nu sunt un adept al acestei strategii, pentru că am văzut că apar probleme mari. Orașele ajung să se sufoce. Eu vreau să fac Reșița un oraș-boutique. Să mă bucur de istoria industrială a acestui oraș, să o pun în valoare din punct de vedere turistic. Avem peste 100 de obiective care merită a fi vizitate în Reșița și în jurul Reșiței. Adăugăm mallul, aqualandul, instalația de telegondolă, pârtiile pe Semenic, astfel încât să atragem o anumită tipologie de oameni în zona noastră”.

CITEȘTE ȘI: Domeniul schiabil Semenic, în linie dreaptă! Primăria Reșița a finalizat Raportul de mediu

Invitați azi, 6 mai, ai dezbaterii online organizate de UrbanizeHub România au fost primarii Reșiței și Galațiului, doi dintre edilii de municipii din România care au reușit să atragă în mandatul lor sume impresionante din fonduri europene. În cazul echipei coordonate de Ioan Popa în Primăria Reșița, sunt în derulare proiecte de 160-170 milioane de euro.

Orașe eficiente. Bune practici | Urban Talks Live

Reșița și Galați, două orașe care sunt în topul absorbției fondurilor europene realizat de UrbanizeHub Romania. Două orașe mono-industriale, cu primari la primul mandat care au reușit în timp scurt să devină lideri în absorbția de fonduri europene. Cum au reușit liderii din administrație din cele două orașe să dezvolte proiecte, care este viziunea, ce înseamnă planificare, care sunt problemele cu care se confruntă, cum au făcut față crizei și ce așteaptă de la viitor? Vom încerca să răspundem la aceste întrebări alături de doi primari pe care noi îi respectăm foarte mult, lideri din administrație care transformă orașele într-un mod smart și sustenabil, oferind calitatea vieții cetățenilor: Ionuț Pucheanu, de la Galați și Ioan Popa de la Reșița. Alături de ei va fi Eva Viorela Sfârlea, expert și autoare a Ghidului de Bune Practici în dezvoltarea urbană și Grațian Mihăilescu, fondator UrbanizeHub Romania. _______________________________________Alătură-te comunității de urbanizeri și primești acces gratuit la 2 rapoarte UrbanizeHub: https://urbanizehub.ro/newsletter/

Publicată de UrbanizeHub Romania pe Miercuri, 6 mai 2020

Facebook Comments
Continuați
Reclamă
3 comentarii

3 Comments

  1. resitean

    13 mai 2020 at 14:41

    Minunat. Ma intreb daca in Salzburg mai sunt strazi fara canalizare sau cu o canalizare facuta acum cativa ani si care desigur ca nu e data inca in folosinta din varii motive… Spre exemplu strada Bistra din cartierul Calnic.

  2. sculea

    24 mai 2020 at 12:35

    Eu spun ca ne-am distrat destul a venit si timpul sa alegem alt primar pt ca blocul meu nu se invirte dupa soare birzava nu e navigabila mi-am luat barca degeaba parcari subterane nu sint sa trecem la lucruri serioase

  3. apostol mircea

    27 mai 2020 at 10:40

    În plan declarativ edilul,pitoresc , caragelian și munchausean, Neluțu P.,controversatul,, este neîntrecut.Vorbea despre orașul smart , inteligent ,Reșița,care se dovedește a fi spart, cu străzi sparte :gropi și cratere, cu străzi care sunt în reabilitare și modernizare dar unde, natura ,a creat lacuri pentru pescuit.Salzburg cred că nea Nelu și-a pierdut uzul rațiunii să faci o asemenea comparație.El este cruciatul anticovid iar Spitalul Județen de urgență Reșița este gol , bolnavii cronci își așteaptă moartea la domiciliile lor fărp consultații , și îngrijire medicală de specialitate.De ce se ție închis Spitalul Județan nea Neluțule ?ai vreo explicație ?Să știi că în toată Austria spitalele nu s-au tranformat în muzee de covid.Este un fenomen la nivel național impus de partidul din care face parte și edilul doritor de un nou mandat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

I accept the Privacy Policy

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai citite