Suntem prezenți și pe

Administrație

Reșița va avea tren-tramvai! Primarul Ioan Popa vrea să transforme orașul în Salzburgul României!

Publicat cu

pe

Primarul Reșiței, Ioan Popa, a dezvăluit în cadrul Urban Talks – sesiune online inițiată de UrbanizeHub România – planurile pe care le are pentru dezvoltarea orașului din punct de vedere turistic: mall, aqualand, domeniu schiabil, dar și rețea train-tram pentru interconectarea zonei urbane.

TUR se va licenția pentru transport feroviar

„Suntem pe cale să achiziționăm două tram-train-uri (trenuri-tramvai) din Germania, prin intermediului unui reșițean care lucrează în administrația publică în zona Baden-Baden. Cu acestea ne vom licenția pentru transportul pe cale ferată, iar licența o vom da societății de transport local, TUR”, a anunțat primarul Ioan Popa.

În viziunea edilului, acesta este un prim pas pentru interconectarea zonelor urbane fără de care nu se poate vorbi despre o dezvoltare a Reșiței din punct de vedere turistic: „Distanța Reșița-Timișoara de 100 de kilometri pe calea ferată azi se parcurge în două ore jumătate. În mod normal, ar trebui să se parcurgă în 40-50 de minute. Am discutat, la nivel de ADR Vest, să facem un proiect împreună cu Timișoara, cu consiliile județene, astfel încât să putem să interconectăm zone de care să se bucure toată lumea. Și reșițenii care merg să lucreze la Timișoara, și turiștii care vor să ajungă în Banatul de Munte”.

După achiziționarea trenurilor-tramvai, Primăria Reșița va încerca să facă o dezvoltare în 3 faze, a dezvăluit edilul: „Este vorba despre o legătură cu Timișoara, una cu Oravița-Anina, pe Semmering-ul bănățean, cea mai veche cale ferată montană din România, și, bineînțeles, vreau să conectez și zona industrială din oraș prin intermediul acestui tram-train”.

Reșița, „oraș-boutique”

În viziunea primarului Ioan Popa, Reșița ar trebui să fie un „oraș-boutique”, care să atragă turiști, întrucât „are o așezare colinară frumoasă și, ca poziționare geografică, poate fi comparat cu Innsbruck sau Salzburg”.

Edilul a afirmat că nu este adeptul dezvoltării cu dinamică puternică a orașelor: „Este o tendință la multe orașe să crească, să aducă mulți investitori, să atragă cât mai multă populație. Eu nu sunt un adept al acestei strategii, pentru că am văzut că apar probleme mari. Orașele ajung să se sufoce. Eu vreau să fac Reșița un oraș-boutique. Să mă bucur de istoria industrială a acestui oraș, să o pun în valoare din punct de vedere turistic. Avem peste 100 de obiective care merită a fi vizitate în Reșița și în jurul Reșiței. Adăugăm mallul, aqualandul, instalația de telegondolă, pârtiile pe Semenic, astfel încât să atragem o anumită tipologie de oameni în zona noastră”.

CITEȘTE ȘI: Domeniul schiabil Semenic, în linie dreaptă! Primăria Reșița a finalizat Raportul de mediu

Invitați azi, 6 mai, ai dezbaterii online organizate de UrbanizeHub România au fost primarii Reșiței și Galațiului, doi dintre edilii de municipii din România care au reușit să atragă în mandatul lor sume impresionante din fonduri europene. În cazul echipei coordonate de Ioan Popa în Primăria Reșița, sunt în derulare proiecte de 160-170 milioane de euro.

Orașe eficiente. Bune practici | Urban Talks Live

Reșița și Galați, două orașe care sunt în topul absorbției fondurilor europene realizat de UrbanizeHub Romania. Două orașe mono-industriale, cu primari la primul mandat care au reușit în timp scurt să devină lideri în absorbția de fonduri europene. Cum au reușit liderii din administrație din cele două orașe să dezvolte proiecte, care este viziunea, ce înseamnă planificare, care sunt problemele cu care se confruntă, cum au făcut față crizei și ce așteaptă de la viitor? Vom încerca să răspundem la aceste întrebări alături de doi primari pe care noi îi respectăm foarte mult, lideri din administrație care transformă orașele într-un mod smart și sustenabil, oferind calitatea vieții cetățenilor: Ionuț Pucheanu, de la Galați și Ioan Popa de la Reșița. Alături de ei va fi Eva Viorela Sfârlea, expert și autoare a Ghidului de Bune Practici în dezvoltarea urbană și Grațian Mihăilescu, fondator UrbanizeHub Romania. _______________________________________Alătură-te comunității de urbanizeri și primești acces gratuit la 2 rapoarte UrbanizeHub: https://urbanizehub.ro/newsletter/

Publicată de UrbanizeHub Romania pe Miercuri, 6 mai 2020

Continuați lectură
Reclamă
1 comentariu

1 comentariu

  1. resitean

    13 mai 2020 at 14:41

    Minunat. Ma intreb daca in Salzburg mai sunt strazi fara canalizare sau cu o canalizare facuta acum cativa ani si care desigur ca nu e data inca in folosinta din varii motive… Spre exemplu strada Bistra din cartierul Calnic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

În Reșița, „din poartă-n poartă”. Se extinde colectarea selectivă a deșeurilor

Publicat cu

pe

Colectarea selectivă poate fi una dintre etapele esenţiale ale unui management modern al deşeurilor municipale, în vederea transformării lor în produse utile, precum și reducerea costurilor generate de acest tip de serviciu public. Aproape toate materialele care intră în compoziţia deşeurilor, precum hârtia, sticla, ambalajele din plastic sau cutiile metalice, pot reprezenta obiectul procesului de colectare selectivă şi, mai apoi, de valorificare.

Pentru reducerea cantității deșeurilor supuse depozitării, dar și pentru creșterea gradului de recuperare a acestora, Primăria Municipiului Reșița, împreună cu operatorul de salubritate SC Brantner Servicii Ecologice SRL, a demarat acțiunea de implementare a sistemului de colectare „din poartă în poartă” atât a deșeurilor menajere, cât și a celor reciclabile.

Acțiunea a fost demarată în zona cunoscută drept Orașul Vechi. Astfel, din 25 mai, a început distribuirea sacilor colorați: albaștri – pentru colectare carton-hârtie, galbeni – pentru colectare plastic – metal, verde – pentru colectarea sticlei. Astfel de activități se vor desfășura pe tot parcursul anului, până la implementarea acestui sistem la nivelul întregului municipiu, în zona de case unde este permis accesul auto în vederea colectării.

Astfel, până la finalul lunii mai, SC Brantner Servicii Ecologice SRL urma să finalizeze acțiunea de distribuire a sacilor colorați pentru colectarea deșeurilor din gospodărie în zonele Marginea, Minda și Lend, iar începând cu 1 iunie vor fi desființate platformele gospodărești pentru colectarea deșeurilor menajere de pe următoarele străzi: Văliugului, Minda, Scorușului, Primăverii, Cireșului și Rozelor.

Odată cu închiderea platformelor menționate, colectarea deșeurilor municipale din gospodăriile situate în zonele precizate anterior se va face din fața casei, după următorul program:

Colectarea deșeurilor menajere – o dată pe săptămână în ziua stabilită și adusă la cunoștință locuitorilor de pe fiecare stradă în parte, după cum urmează:

Luni – str. Călugăreni, str. Războieni, str Târnovei și Colonia Bolnovăț;

Vineri – str. Văliugului, str. Paralela Văliugului, str. Vasile Pârvan, str. Ghiocelului, str. Minda, str. Bașovăț, str. Marginei, str. Sodol, str. Scorușului, str. Colonia Lend, str. Cireșului, str. Primăverii, str. Vișinului, str. Schinteii, str. Zorilor, str. Rozelor, str. Barajului.

Colectarea deșeurilor reciclabile se face după următorul grafic:

Marți, o dată la patru săptămâni, respectiv în a treia săptămână din lună – colectarea deșeurilor de STICLĂ (sacul verde);

Joi, o dată la două săptămâni, respectiv în prima și a treia săptămână din lună – colectarea deșeurilor de PLASTIC-METAL (sacul galben);

Joi, o dată la două săptămâni, respectiv în a doua și a patra săptămână din lună – colectarea deșeurilor de CARTON-HÂRTIE (sacul albastru).

În momentul colectării se va aplica sistemul de 1/1, adică la un sac colectat se va distribui alt sac pentru colectare.

„Facem apel la cetățenii municipiului Reșița să respecte prevederile Regulamentului de colectare a deșeurilor în municipiul Reșița, aprobat prin H.C.L. nr. 60 din 18.02.2020, privind aprobarea măsurilor necesare pentru buna gospodărire a Municipiului Reșița, precum și programul comunicat pentru colectarea deșeurilor prin sistemul «din poartă în poartă » de la gospodările din zona de case a municipiului Reșița. Deșeurile menajere și cele reciclabile vor fi depozitate corespunzător, doar în locurile special amenajate în acest sens, evitându-se împrăștierea acestora. În caz contrar, vor fi aplicate sancțiuni contravenționale conform legislației în vigoare”, se arată în comunicatul remis presei de Primăria Reșița.

Sursă foto: obiectiv-sm.ro

Continuați lectură

Administrație

Măureniul, drum ca-n palmă spre atingerea obiectivelor primarului Brian Filimon

Publicat cu

pe

Comuna Măureni, una dintre cele mai performante administrații locale din mediul rural, condusă de primarul liberal Brian Filimon, își continuă proiectele de investiții.

Deși se află la primul mandat de primar, Brian Filimon este unul dintre primarii tineri care nu-și dezamăgește electoratul din comună. După ce a reabilitat instrastructura școlară din Măureni, biserica, clădirea primăriei, dispensarul comunal și a amenajat chiar o piață pentru locuitorii din comuna cărășeană, lucrările de investiții continuă. Edilul și-a anunțat consătenii, pe pagina personală de Facebook, că alte lucrări vor prinde contur. Canalizarea, infrastructura rutieră, dispensarul și baza sportivă sunt doar câteva dintre proiectele edilitare aflate în derulare.

CITEȘTE ȘI: Primarul Brian Filimon sfidează criza! În Măureni se asfaltează și drumurile secundare!

Lucrările de dezvoltare a comunei Măureni și a satului Șoșdea continuă…! Lucrăm pe mai multe fronturi și în paralel la canalizare, asfalt, dispensar și baza sportivă..!!! În curând va începe modernizarea din curtea Grădiniței noi de la Șoșdea cu părculeț de joacă și parcul de la Măureni (ultra modern), plus corpul B la școala din Măureni! Împreună dezvoltăm cel mai frumos și sănătos! Doamne, mulțumim!”, este mesajul edilului liberal din comuna Măureni.

Continuați lectură

Administrație

Pofta vine făcând! Primarul Ioan Popa pregătește pentru Reșița proiecte în valoare de (cel puțin) 200 de milioane de euro!

Publicat cu

pe

După ce a reușit, până acum, să atragă peste 160 de milioane de euro din fonduri europene și guvernamentale pentru investiții de anvergură – reabilitarea Centrului Civic, reintroducerea tramvaiului sau anveloparea blocurilor și a școlilor din oraș –, primarul Ioan Popa mărește miza: vrea cel puțin 200 de milioane de euro numai de la Uniunea Europeană!

La Primăria Reșița se lucrează, deja, la proiectele ce vor fi depuse spre finanțare din fonduri europene în ciclul financiar 2021-2027. „Am avut, deja, două videoconferințe cu Sorin Maxim de la ADR Vest, în care am venit cu câteva propuneri de proiecte pe mobilitate, reconversie spații degradate. Este vorba despre proiecte mari și începem să conturăm 2021-2027, pentru că ținta noastră este să atragem 200 de milioane de euro”, a declarat Ioan Popa.

Pe lângă aceste 200 de milioane de euro, Primăria Reșița ar mai putea atrage alte 300 de milioane de euro dacă Ministerul Dezvoltării va accepta la finanțare și proiecte depuse de către asocieri interurbane. „Ținta de 200 de milioane de euro poate fi foarte ușor mișcată în sens pozitiv dacă reușim să facem, într-o asociere între Primăria Reșița, Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș, proiectul de reabilitare și modernizare a infrastructurii feroviare: calea ferată Reșița-Timișoara, Reșița-Berzovia, Oravița-Anina pe care să circule acel tram-train despre care am mai vorbit. Acest proiect, calculat ca prefezabilitate, înseamnă 300 de milioane de euro, pe lângă ținta de 200 de milioane. Facem frecvent demersuri către Ministerul Dezvoltării să accepte la finanțare acest tip de asociere. Și Tmișoara, Arad, Oradea, Cluj, prin Alianța Vestului, tot asta încearcă să facă”, a explicat edilul.

În prezent, Primăria Reșița derulează proiecte în valoare de aproximativ 165 de milioane de euro. Numai cele 3 proiecte de mobilitate urbană care presupun, printre altele, achiziția de tramvaie și autobuze electrice, refacerea căii de rulare sau reabilitarea infrastructurii rutiere însumează peste 60 de milioane de euro. De asemenea, precizează primarul Ioan Popa, „mai sunt de semnat încă 7-8 proiecte. Majoritatea sunt pe SUERD, care este o axă de finanțare pentru riveranii Dunării. Am depus pe această axă câteva proiecte pentru reabilitarea de grădinițe și școli gimnaziale, care trebuie să intre la finanțare. Și mai avem proiecte pentru eficientizare energetică la clădiri rezidențiale. Valoarea totală a proiectelor pe care le derulăm pe fonduri europene și guvernamentale este de aproximativ 165 de milioane de euro”.

 

Sursă foto: captură Banat TV

Continuați lectură

Cele mai citite