Riscul de abandon școlar – competențe de abordare integrată, prin formarea la standarde europene a profesorilor și a consilierilor școlari

 

Prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii și promovarea accesului egal la învățământul de calitate preocupă organizațiile europene și mondiale, care au intensificat politicile pentru integrarea copiilor, elevilor și tinerilor în programe de învățare, prin dezvoltarea relațiilor de parteneriat în cadrul comunității  educaționale și socio-profesionale.

 

În acest context, al promovării cooperării, al schimbului de bune practici prin mobilități, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Caraș-Severin a organizat în data de 30 august 2022 Conferința finală a proiectului ERASMUS+ cu titlul Riscul de abandon școlar – competențe de abordare integrată, prin formarea la standarde europene a profesorilor și a consilierilor școlari (ERASMUS+ 2020-1-RO01-KA101-079619), în calitate de coordonator de consorțiu în parteneriat cu Colegiul Tehnic Reșița și Școala Gimnazială „Mihai Peia” Reșița.

 

Proiectul a fost implementat în perioada 01.09.2020 – 31.08.2022 și a cuprins trei fluxuri de formare a celor 21 de cadre didactice participante:

FLUX 1: Paris (Franța) – 25-29.10.2021 – „Don’t Give up and Catch your Dreams/ Reducing early school leaving (ESL)” – în cadrul căruia au participat 6 cadre didactice;

FLUX 2: Lisabona (Portugalia) – 23-27.05.2022 – „Boost your creativity and prevent early school leaving: steps for integration and intercultural education” – în cadrul căruia au participat 6 cadre didactice;

FLUX 3: Paphos (Cipru) – 06-10.06.2022 – „Emotional Intelligence: A tool to reduce School Dropout” – în cadrul căruia au participat 9 cadre didactice.

 

Consilierea psihopedagogică în scopul prevenirii părăsirii timpurii a școlii reprezintă unul din obiectivele comune ale celor trei unități de învățământ alături de asigurarea suportului necesar desfășurării unui act educațional de calitate, în funcție de potențialul fiecărui elev.

 

Considerăm că proiectul a avut un impact major asupra celor 21 de participanți la cursurile de formare și, astfel, asupra organizațiilor din care aceștia fac parte. Impactul, prin exemplele de bune practici, va exista atât nivelul comunității locale reșițene, cât și la nivelul județului.

 

 

prof. Valeria Ungur,

coordonator proiect

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available