Transport urban verde la Reșița – tramvaie pe artera principală, autobuze electrice pe rutele secundare

 

Firma de transport public a Consiliului Local Reșița testează, în această perioadă, autobuze electrice puse la dispoziție de diverși producători, Primăria urmând să achiziționeze, anul viitor, zece astfel de vehicule de transport urban, în cadrul fazei 3 a proiectului „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița”.

 

După ce, săptămâna trecută, pe străzile Reșiței a rulat, timp de câteva zile, un autobuz full electric MAN, ieri, au fost în municipiul de pe Bârzava reprezentanții companiei Anadolu Automobil Rom, cu un autobuz KARSAN, fabricat în Turcia, în încercarea de a convinge municipalitatea că modelul e-ATA 12 propus se pliază pe nevoile de mobilitate ecologică ale Reșiței. „Autobuzul are o lungime de 12 metri, capacitate totală de 90 de pasageri, 27 locuri fixe, cu posibilitate de acces scaun cu rotile, cărucior copii, rampă de acces manuală, are funcția de înclinare pentru a fi cât mai aproape de bordură. Capacitatea bateriilor este de 459 kilowați, care asigură o autonomie de peste 450 de kilometri în condiții reale de trafic”, a explicat reprezentantul Anadolu Automobil Rom, Ion Zaharia. Un astfel de autobuz costă aproximativ 500.000 de euro, în funcție de pachetul de baterii ales.

 

Primăria Reșița a obținut finanțare europeană pentru achiziționarea a zece autobuze electrice prin proiectul „Înnoirea parcului de material rulant al operatorului de transport, inclusiv implementarea Sistemului automat de taxare, a Sistemului de Management al Flotei și crearea Sistemului de Informare Dinamică a Călătorilor în stații și în vehicule” – faza 3 a Modernizării transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița. Licitația publică pentru execuția lucrărilor în cadrul acestui proiect a fost lansată luna trecută în Registrul Electronic al Achizițiilor Publice (SICAP), data de deschidere a ofertelor fiind 10 ianuarie 2022.

 

 

„Aceste autobuze sunt prinse în faza 3 a proiectului de tramvai care în momentul de față este ridicată pe SICAP. Fazele 1 și 2 sunt în evaluare, avem doi constructori – Alstom din Franța și Porr din Austria. Suntem într-o fază avansată a evaluărilor, sperăm ca după 1 ianuarie să putem da date despre câștigător. Noi sperăm să treacă ambele firme de evaluarea tehnică astfel încât evaluarea financiară să fie cea care va decide. Faza 3 cuprinde achiziția a zece autobuze electrice pe lângă modernizarea stației intermodale în Piața Republicii și reabilitarea totală a Căii Timișoarei și a străzii care duce la IMR. Cele zece autobuze electrice vor fi achiziționate la pachet, se va face o licitație în cadrul acelei faze și noi suntem acum în etapa în care evaluăm tot ce există pe piață în România la această oră”, a declarat primarul Ioan Popa, înaintea turului prin oraș făcut cu autobuzul KARSAN.

 

Cele 13 tramvaie bidirecționale care vor fi achiziționate prin acest megaproiect de mobilitate urbană vor asigura transportul public pe principala arteră a orașului, Kaufland (Govândari) – Muncitoresc, iar autobuzele electrice vor asigura rutele secundare, dar și accesul spre domeniul schiabil. „O parte dintre autobuze vor circula pe malul drept al Bârzavei, pe zona unde urmează să construim, pe fosta infrastructură din Mociur, și o parte s-ar putea să realizeze și conexiunea dintre Reșița și domeniul schiabil Semenic care este proprietatea Reșiței. Trebuie să ținem cont că Reșița are o proprietate importantă în afara orașului care eu sper să aducă beneficii semnificative urbei noastre. Evident că mai avem și flota veche de autobuze pe care le-am luat din Olanda și o bună parte din ele vor fi introduse tot pe circuitele secundare: Moroasa, Lend”, a precizat edilul.

 

 

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available