Trenul cu hidrogen, (re)pus pe șine. O mare companie din București – ofertant pentru modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara

 

Compania Metroul SA a depus ofertă la licitația lansată, a doua oară, de Primăria Reșița pentru întocmirea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate și a documentațiilor tehnice și financiare pentru reabilitarea și modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara, cu extensie către Stamora Moravița – frontiera cu Serbia.

 

Prima licitație pentru elaborarea Studiului de prefezabilitate, a Studiului de fezabilitate, întocmirea documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție, întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027, pentru proiectul „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră”, a fost lansată în iunie, însă, deoarece nu au existat ofertanți, a fost anulată.

 

Primăria Reșița, care este coordonatorul acestui proiect derulat în parteneriat cu Primăria Timișoara și Consiliile Județene Caraș-Severin și Timiș, a reluat, luna trecută, procedura, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind 28 septembrie. De această dată, a fost cu noroc, în sistemul electronic de achiziții publice fiind depusă o ofertă de către compania Metroul SA din București. Potrivit informațiilor de pe SEAP, data limită pentru evaluarea tehnică și financiară a ofertei este 23 decembrie 2021.

 

CITEȘTE ȘI: Pași concreți spre modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara. Ioan Popa: „La început, proiectul a fost privit ca o fantasmagorie a unui nebun. Și iată că astăzi este în PNRR și pe SICAP”

 

Contractul pentru serviciile de întocmire a studiilor de prefezabilitate și fezabilitate și a documentațiilor tehnice și financiare are o valoare totală estimată de 16.370.000 de lei fără TVA (aproximativ 3.300.000 de euro), fiecare dintre partenerii din proiect – Primăria Reșița, Consiliul Județean  Caraș-Severin, Primăria Timișoara și Consiliul Județeane Timiș – aprobând, prin hotărâri de consiliu local, respectiv județean, alocarea a câte 1.000.000 de euro pentru achiziționarea în comun a acestor servicii.

 

Tronsonul Reșița-Voiteni, parte a căii ferate Reșița Nord-Timișoara Nord, este cuprins – împreună cu tronsonul București-Pitești – în Planul Național de Redresare și Reziliență al României, recent aprobat de Comisia Europeană, pentru reînnoire în vederea introducerii trenurilor cu hidrogen.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite