Vot fulger pentru calea ferată și trenul de mare viteză. Proiectele liberalilor din Consiliul Județean Caraș-Severin merg șnur fără Opoziție!

 

Consilierii județeni PNL au aprobat astăzi, 17 mai, într-o ședință-blitz a Consiliului Județean Caraș-Severin, cele două proiecte de hotărâre care nu au putut trece în 13 mai din cauza opoziției și absenței a doi liberali.

 

De această dată, reprezentanții PSD, PRO România și PMP au schimbat tactica: au chiulit in corpore de la ședință! Calculul lor era simplu: în cazul absenței vreunui liberal, dintre cei 16 care au calitatea de consilieri județeni, nu s-ar fi îndeplinit cvorumul necesar desfășurării ședinței.

 

Liberalii, însă, au dovedit cu acest prilej că, dacă se vrea, se poate să lucreze în echipă. Alături de președintele CJ Caraș-Severin, Romeo Dunca, în sala mare a Palatului Administrativ din Reșița s-au aflat toți cei 16 consilieri județeni PNL. Cvorumul fiind astfel asigurat, adoptarea celor două proiecte de hotărâre s-a făcut cu 17 voturi pentru, toate liberale. „Vă mulțumesc frumos pentru unitate”, a fost mesajul transmis colegilor de partid de către Romeo Dunca, la finalul unei ședințe care avea să dureze (fix) trei minute.

 

Cele două proiecte de hotărâre care au fost aprobate astăzi se referă la modificarea Acordului de parteneriat pentru dezvoltarea de proiecte comune de transport și mobilitate în județele Caraș-Severin și Timiș, respectiv la modificarea Acordului de Asociere încheiat între Municipiul Reșița, Municipiul Timișoara, Județul Caraș-Severin și Județul Timiș, în vederea achiziționării în comun a serviciilor de realizare a Studiului de Prefezabilitate și a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiție „Reabilitare/ Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră”.

 

CITEȘTE ȘI: Edilul Ioan Popa: „Modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara va fi finanțată prin PNRR”. Ministerul Transporturilor susține implementarea proiectului

 

După încheierea ședinței, Romeo Dunca a explicat din nou, într-o conferință de presă, de ce a fost importantă adoptarea acestor hotărâri de către Consiliul Județean, pas fără de care implementarea proiectului de modernizare a căii ferate Reșița – Timișoara nu ar fi posibilă. „Un  raționament care mă face să cred foarte mult în acest proiect care, repet, nu costă nimic de la bugetul județean, este că alocându-se opt miliarde de euro din PNRR, pentru infrastructura de autostrăzi și căi ferate, la resursele umane, timpii care trebuie, la mersul greoi al documentelor, eu nu cred că România, astăzi, poate să construiască mai mult de 150 de kilometri de autostrăzi pe an. Este exclus. Dacă punem un preț de șase milioane de euro pe kilometru rezultă undeva la sub cinci miliarde în cei cinci ani aferenți PNRR. Deci și dacă ne apucăm de azi, toți, nu o să putem cheltui toți acești bani. Dacă îi mutăm pe infrastructura feroviară, este și mai greu. Dacă la autostrăzi am avut experiență la documentații, la linii ferate este mai greu. CFR-ul să mișcă greu și cele trei-patru miliarde care rămân României să le cheltuie pe infrastructura feroviară până în 2026 sunt iarăși un vis frumos. De aceea, dacă noi vom reuși, prin unanimitea cel puțin a unei echipe – mie îmi pare rău că nu suntem toți focusați pe proiectele județului –, să ne facem temele și să ne mișcăm repede, dacă producem un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic, vom putea accesa acești bani. Este un raționament pe care l-am văzut la Oradea, la Cluj, la oameni care știu cum merge treaba, oameni care tac și fac. Haideți să facem și noi la fel. Astăzi am depășit un pas”, a declarat președintele CJ Caraș-Severin.

 

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite