Proiectul de modernizare a căii ferate Reșița-Timișoara prinde viteză. Ministerul Transporturilor l-a extins și l-a prins în graficul de activități pe 2021

Acordul de parteneriat pentru dezvoltarea în comun de proiecte de transport și mobilitate semnat pe 1 Decembrie 2020 între municipiile Reșița și Timișoara și consiliile județene Caraș-Severin și Timiș a fost actualizat, astăzi, prin extinderea unuia dintre cele mai importante proiecte. Este vorba despre proiectul al cărui lider va fi Primăria Reșița, cel care vizează modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara.

Edilul Ioan Popa anunța, la finalul lunii trecute, că CFR Infrastructură a solicitat Primăriei Reșița să analizeze posibilitatea de a include în proiectul de modernizare a rutei feroviare Reșița Sud – Bocșa – Timișoara și tronsonul care asigură legătura feroviară cu frontiera de vest a României, Voiteg – Stamora Moravița. Acest lucru s-a concretizat astăzi, 15 februarie, prin actualizarea Acordului de parteneriat între municipiile Reșița și Timișoara și consiliile județene Caraș-Severin și Timiș, prin cuprinderea spre reabilitare și modernizare și a tronsonului de cale ferată Voiteg – Stamora Moravița – frontieră. În acest caz este vorba despre realizarea unei linii duble electrificate, complet nouă. Totodată, printr-o adresă transmisă de Ministerul Transportutilor către Primăria Reșița se menționează cuprinderea proiectului în graficul de activități în vederea accelerării implementării acestuia.

CITEȘTE ȘI: De Ziua Națională a României, Banatul de munte s-a unit cu Banatul de câmpie! Dunca, Nica, Popa și Fritz au semnat parteneriatul între CJ Caraș-Severin, CJ Timiș, Reșița și Timișoara

„Am semnat pe 1 Decembrie 2020 un protocol de colaborare în patru, Primăria Reșița, Primăria Timișoara, Consiliul Județean Caraș-Severin și Consiliul Judțean Timiș pentru modernizare căii ferate Reșița-Bocșa-Timișoara. După semnarea protocolului am avut o discuție cu ministrul Transporturilor de la acea dată, Lucian Bode, și cu cei de la CFR Infrastructură. Au agreat, suntem al treilea proiect de genul acesta după Cluj și Brașov, doar cele două orașe au mai făcut așa ceva. Am avut o întâlnire și cu noul ministru, Cătălin Drulă, pentru a confirma disponibilitatea de a ne da această lucrare. Am avut acordul lui. La discuție au participat directorii Dobre și Ardeleanu de la CFR și Pintea de la CFR Infrastructură. Am stabilit calendarul lucrărilor. Studiul de fezabilitate trebuie să fie realizat până în decembrie 2022, iar contractul pentru proiectare și execuție trebuie să fie semnat tot până la aceeași dată. Iar până în decembrie 2026, întregul proiect trebuie să fie finalizat. Eu sunt foarte bucuros că Ministerul Transporturilor și CFR au încredere să ne dea în lucru acest proiect important pentru Banatul de munte și pentru Banatul de câmpie”, a declarat primarul Reșiței, Ioan Popa, în urma întâlnirii pe care a avut-o la București pe această temă.

„Ne bucură deschiderea de care au dat dovadă reprezentanții Ministerului Transporturilor. Proiectul de reabilitare a căii ferate între Reșița, Timișoara și Stamora Moravița este extrem de complex și avem nevoie de angajamentul autorităților de la București. Dincolo de finanțarea acestuia, pe care o vom rezolva cel mai probabil prin fonduri europene, proiectul va presupune și depășirea unui «munte» de birocrație. Contextul actual, în care atât cele patru administrații locale, cât și cele centrale se concentrează pe accelerarea investițiilor publice, ne dă totuși speranța că nu vom zăbovi foarte mult printre hârtii”, a declarat președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica.

CITEȘTE ȘI: Primarul Popa bate palma cu CFR pentru train-tram-ul Reșița-Timișoara. „Dacă va avea succes, acesta va fi un proiect-pilot care va fi preluat în România”

Pe lângă proiectul ce vizează infrastructura feroviară, acordul de parteneriat are și o componentă consistentă referitoare la infrastructura rutieră. Concret, se dorește construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, între Berzovia, Buziaș, Topolovățul Mare și A1. Este avută în vedere și extinderea la patru benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă – Buziaș (DJ 592), precum și modernizarea drumului interjudețean DJ 684, pe traseul DN 68A (Coșava) – Tomești – Luncanii de Sus – limită de județ Caraș-Severin – DN 68 (Voislova).

Sursă foto: arhivă (1 decembrie 2020)

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

ADVERTISEMENT

Cele mai citite