Reșița – pe primul loc într-un top național al orașelor ai căror locuitori vor beneficia de centre comerciale moderne

Județul Caraș-Severin, prin municipiul Reșița, se află pe primul loc într-un top național realizat în baza principalelor proiecte comerciale ce urmează a fi implementate în județele ocolite ani și ani de către dezvoltatorii de malluri și parcuri de retail modern.

 

Harta de retail modern a României se completează cu județe ocolite până nu demult de către dezvoltatorii imobiliari, aceștia livrând în ultimul an primele proiecte de retail modern în patru județe care nu erau acoperite: Dâmbovița, Covasna, Harghita și Călărași. Mai mult, în următoarea perioadă urmează a fi bifate și județele Caraș-Severin, Olt și Vaslui, datorită deschiderii manifestate de primarii din municipiile reședință de județ. Singurele „pete negre” din țară ocolite în continuare de către dezvoltatorii de centre comerciale vor rămâne Teleorman și Giurgiu, potrivit raportului Retail Regional Cities realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

 

Centru comercial modern, se arată în studiul de specialitate, constituie proiectele noi sau care au trecut printr-o renovare semnificativă de-a lungul ultimilor 20 de ani și a căror suprafață închiriabilă depășește 5.000 de metri pătrați. Alexandria, reședința județului Teleorman, și Giurgiu au în prezent galerii comerciale, dar acestea sunt sub pragul de 5.000 de metri pătrați.

 

CITEȘTE ȘI: De ce o investiție de 50 de milioane de euro într-un oraș ca Reșița? „Am răspuns mai mult din curtoazie invitației primarului de a descoperi Reșița, dar ulterior am fost impresionat”

 

„Mai există în prezent cinci județe fără centre de retail modern, județe cu o populație totală de circa 1,8 milioane de locuitori. Reșița, cu o populație de circa 73.000 de locuitori, este cel mai mare oraș fără un proiect de retail modern, aici fiind planificat de către Ceetrus un proiect major de regenerare urbană ce va cuprinde și un centru comercial de aproximativ 35.000 de metri pătrați”, subliniază autorii raportului, care arată și că parcurile de retail ce vor fi construite în alte județe au suprafața de închiriere mult inferioară celei ce va fi amenajată de Ceetrus România la Reșița. În Slatina, dezvoltatorul belgian Mitiska REIM plănuiește extinderea proiectului existent și dezvoltarea unui nou parc de retail cu o suprafață de circa 10.000 de metri pătrați. În județul Vaslui, Prime Kapital va dezvolta Bârlad Value Centre, de 16.500 de metri pătrați închiriabili, în timp ce grupul polonez Scallier plănuiește un parc de retail Funshop, de 10.000 mp, în reședința județului.

 

Ceetrus România, dezvoltatorul imobiliar care a achiziționat 36 de hectare de terenuri în zona Mociur, a prezentat, în septembrie 2020, la Reșița, masterplanul proiectului urban mixt prin care fosta platformă industrială va deveni principalul pol de atracție al orașului, cu mall, aqualand, hoteluri, zone rezidențiale și office. Vorbim de un proiect pe 10-15 ani, un proiect mixt care regenerează fosta platformă Mociur și care aduce în profitul reșițenilor o parte uitată a orașului și una semnificativă din punctul nostru de vedere. Sperăm ca în 10 ani aici să vedem un centru rezidențial, un centru multifuncțional, un hotel, alte facilități turistice. Sunt mândru de drumul parcurs de echipa Ceetrus până la acest concept extraordinar, mixt și multifuncțional, și cred în oportunitatea de a crea în Reșița un nou model de regenerare comunitară”, a declarat Tatian Diaconu, CEO Ceetrus România.

 

CITEȘTE ȘI: „Reșița va avea un centru administrativ, cu acea piață modernizată, și un centru comercial, cu zone de atracție pentru tineri”

 

„Faptul că dezvoltatorii de retail își îndreaptă atenția și către o serie de orașe terțiare, considerate mai puțin ofertante până în prezent, denotă faptul că piața de retail modern din România rămâne în continuare atractivă, oferind un potențial semnificativ de dezvoltare. Iminenta întregire a ofertei de spații comerciale la nivel național nu va face decât să aducă România aproape de nivelul țărilor mai dezvoltate din centrul și vestul Europei, țări în care fiecare comunitate beneficiază de opțiuni de retail modern, adecvate puterii de cumpărare și obiceiurilor de consum”, concluzionează, într-un comunicat de presă trimis redacției resita.ro, Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

 

Principalele proiecte comerciale inaugurate în ultimul an în județe fără proiecte de retail modern

ProiectOraş (Judeţ)Suprafaţa închiriabilă (mp)Dezvoltator
Dâmbovița MallTargovişte (Dâmboviţa)32.800Prime Kapital – MAS REI
Sepsi Value CenterSfântu Gheorghe (Covasna)16.300Prime Kapital–MAS REI
NEST Retail ParkMiercurea Ciuc (Harghita)12.000RC Europe
Catex Retail ParkCălăraşi (Călăraşi)6.400Catex SA

 

Principalele proiecte comerciale ce urmează a fi dezvoltate în județe fără proiecte de retail modern

ProiectOraş (Judeţ)Suprafaţa închiriabilă (mp)Dezvoltator
Reşiţa MallReşiţa (Caraş-Severin)35.000Ceetrus
Bârlad Value CentreBârlad (Vaslui)16.700Prime Kapital–MAS REI
Shopping Park SlatinaSlatina (Olt)10.000Mitiska REIM
Funshop Retail ParkVaslui (Vaslui)10.000Scallier
Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

 

Masterplanul pentru Mociur presupune o dezvoltare în patru etape, la finalul cărora zona Mociur va fi transformată radical în următorii 15 ani, cu păstrarea caracteristicilor locale, definitorii pentru Reșița din punct de vedere arhitectural: metal, cărămidă, spații verzi generoase.

 

În prima fază, va fi construit un Shopping Mall, pe o suprafață totală de 35.000 de metri pătrați. Potrivit lui Tatian Diaconu, lucrările ar urma să înceapă după elaborarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ). „Un PUZ poate fi obținut între 9 și 12 luni și, mergând pe aceste premize, sperăm ca în toamna anului 2021 să ne revedem cu dumneavoastră când băgăm prima cazma efectiv în sol și demarăm acest proiect multifuncțional, comercial și nu numai. Și atunci, făcând un retro-planning, din momentul acela putem vorbi de 18-20 de luni de construcție și, la sfârșitul anului 2022 sau în primăvara lui 2023, ar putea fi logic să ne regăsim la Reșița, așezați împreună la Starbucks”, declara Tatian Diaconu în septembrie, la Reșița.

 

Faza 2 a proiectului include Retail diy (retail do-it-yourself, adică magazine de bricolaj, n.r), Aquapark pe o suprafață de 4 hectare cu bazine interioare și exterioare, tobogane și servicii de welness cu o capacitate de 700 de persoane în interior și hotel cu 150 de camere. În faza 3 va fi dezvoltată zona Office a noului ansamblu urban, pe o suprafață de 4.000 de metri pătrați, iar în ultima fază va fi construit încă un hotel, cu o capacitate de 150 de camere. Toate aceste faze, retail, office, divertisment și hotel, vor fi corelate cu alte 3 etape de dezvoltare rezidențială a zonei cu 582 de unități locative (studio, 2 camere și 3 camere) și un aparthotel, cu 177 de apartamente ce vor putea fi închiriate în regim hotelier.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite